Eile oma autojuttude raamatu «Katselendur Tamm» avaldanud näitleja Taivo E. Tamm on mures Kroonika võimaliku suunamuutuse pärast uue peatoimetaja taktikepi all.
Raivo E. Tamm kardab uut Kroonika peatoimetajat
«Ma tõesti ei tea, mis siis saab,» kurtis Tamm, kui temalt uuriti, mida ta teeks, kui seltskonnalehe Kroonika uus peatoimetaja (ja me teame küll, kes see on) peaks autorubriigi sulgema. «Kangesti tahaks edasi kirjutada.»
Piloot-näitlejal jätkub, millest kirjutada. Ehkki ta on testinud autosid, millest enamik lugejaid vaid õlimärgasid unenägusid näha saab, on üht-teist veel saavutada.
«Bike'ga tahaks sõita,» tunnistas Tamm. «Ehkki ma kardan ka. Ja 400 km/h tuleks kätte saada. Siiani on mu isiklik rekord 310 km/h. Bugatti Veyroni võiks ka ära proovida.»
Tamm hakkas autolugusid kirjutama siis, kui toonane Auto Bildi peatoimetaja Margus Müil talle selleks ettepaneku tegi. Hiljem sai Müil Kroonika peatoimetajaks ja võttis autoentusiastist näitleja rubriigi sinna kaasa. Aga ikkagi, mis siis saab, kui Kroonika uus peatoimetaja kiiretest ja kallitest autodest sugugi huvitatud ei ole ja Müil (kelle viimane tööpäev Kroonikas on 12. aprill) järgmisena näiteks ajakirja Pere ja Kodu peatoimetama asub?
Raamatus on Tamm teinud intiimsed intervjuud 44 masinaga, neist kaks veeliikurit ja üks kolmerattaline. Pildi pärinevad enamasti Aivar Kullamaa päästikusõrme alt, kahju vaid, et pehme köide kahelehelisi pilte täies ilus nautida ei lase. Piinlik vaadata, kui mõni Lambourghini või Jaguar keskelt kokku volditakse nagu romu Kuusakoskis.
Raamatu esitlus toimus Tallinna lennuväljal Estonian Airi lennukis ja Tamm esines uhkes piloodimundris. Tõsi, Eesti Õhu kokard oli piloodimütsilt maha monteeritud. Enamus sajakonnast külalisest, kelle hulka kuulusid näitlejad, meediategelased, autoentusiastid ja -ärimehed ning loomulikult Tamme pere lootsid muidugi, et nüüd asub näitleja ise võimsa lennumasina rooli ja viib kõik kohaletulnud kuhugi soojale maale. Nii see siiski ei juhtunud, sest Tamme sõnade järgi on tema lennulitsents aegunud.