Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Popkorni söömine kinos aitab reklaamidele mitte keskenduda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Popkorn
Popkorn Foto: SCANPIX

Saksamaa Würtzburgi ülikooli psühholoogide uuring näitas, et kui kinos reklaamide näitamise ajal popkorni süüa, siis lähevad reklaamid silmist-kõrvust mööda.

Teadlaste sõnul keskendutakse söömisele ning reklaami vaadates ei ole sel mõju, edastab Daily Mail.

Paljud kinod on selle ära tabanud ning kaalunud popkorni ja snäkkide müümisest loobumist.

«Kui nähakse mõnda uut tootenime, siis võib hakata see meeles vasardama ning jääb meelde. Kui aga reklaami ajal söömisele ollakse keskendunud ning näritakse, siis kaotab reklaam mõju,» selgitasid teadlased.

Teadlased tegid üliõpilastega katse, milles neile näidati õlle, kartulikrõpsude, valuvaigistite ja teiste toodete reklaame.

Osale katsealustele anti selleks ajaks popkorne ja teistel suhkrukuubik süüa.

Tulemused näitasid, et üliõpilased, kellele anti suhkrukuubikuid, olid reklaamid meelde jäänud ja nad olid valmis ostma neid tooteid.

Kuid need, kellele anti popkorni, ei mäletanud tootenimesid ning ei soovinud ka neid tooteid osta.

«Popkorni söömine muutis katsealused sõna otseses mõttes reklaamide suhtes immuunseks. Tulevikus peaks reklaamijad kaaluma, kas kinos maksab oma tooteid reklaamida, kuna popkorn takistab toote meeldejätmist,» sõnas uuringu juht Sascha Topolinski.

Teises katses osales 188 inimest, kellel samuti näidati reklaame ning neile anti summa, mille nad pidid heategevuseks annetama.

Suhkrukuubiku saanute grupis olnud annetasid rohkem raha heategevuseks. Popkorni saanud aga annetasid vähem.

Uurijate sõnul takistab reklaami süvenemist just mälumistegevus, millele aju sel hetkel keskendub.

Tagasi üles