Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Veneetsia gondlid saavad GPSi ja numbrimärgid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Veneetsia gondlid saavad GPSi ja numbrimärgid
Veneetsia gondlid saavad GPSi ja numbrimärgid Foto: SCANPIX

Kaks kuud pärast seda, kui Itaalias Veneetsias gondli ja veebussi kokkupõrkes hukkus Saksa turist, tehakse gondliliikluses muudatusi.

Alates 4. novembrist on gondlitega sõitmine ohutum, kuna siis võetakse kasutusele uued turvameetmed, edastab The Local.

Kõik gondlid saavad GPSi, numbriplaadi ja helkurtriibud, et need veesõidukid oleks paremini nähtavad ja ära tuntavad.

Veneetsia kanalite äärde alates San Marcost kuni Ferroviani on paigutatud 40 turvakaamerat, et reeglite rikkujate kindlaks tegemine oleks kergem.

Veneetsia võimud plaanivad gondli ja veebusside liikluses kokku viia ellu 26 muudatust.

«Meil ei olnud valikut. Me ei saa enam teeselda, et probleemi ei ole,» sõnas Veneetsia linnavalitsuse transpordinõunik Ugo Bergamo.

 Ta lisas, et Suurel kanalil kahandatakse kriitilistest kohtades nagu näiteks Rialto sild, veesõidukite liiklust 50 protsendi võrra.

Bergamo sõnul on seni gondlitel olnud numbrimärgid paadi sees, kuid nüüd saavad need alused välised numbrimärgid, mis on sarnased auto numbrimärkidele ning mis on hästi nähtavad.

«Gondlijuhid saavad ka vastavad juhiload. GPS jälgib gondli sõidukiirust, kuid ka teekonda,» lisas nõunik.

Veneetsia gondlijuhtide assotsiatsiooni juht Aldo Reato keeldus muutusi kommenteerimast.

Veneetsia võimud langetasid otsuse muuta gondliliiklus turvalisemaks pärast seda, kui 17. augustil hukkus sõidukite kokkupõrkes sakslane Joachim Vogel, kes oli gondlis koos oma perekonnaga.

Itaalia võimud uurivad juhtunut ja sellega seoses on arreteeritud kaks gondlijuhti ja kolm veebussi juhti.

Itaalia väljaande Corriere della Sera andmetel liigub Rialto silla alt kümne tunni jooksul läbi 1600 alust, kaasa arvatud 700 veetaksot ja 200 gondlit.

Tagasi üles