Viis klassikalist kalorilõksu

Huvitavalt serveeritud vilju söövad lapsed rohkem.

FOTO: SCANPIX

Kui tahad targasti toituda, siis loe alati toodetel olevat pisikest kirja ning vali nii «puhtad» toiduained kui võimalik.


Rootsi dietist Maria Nygårds on Aftonbladeti terviseküljel välja toonud mõned tavalised toiduained, mille valimisel me sageli alt võime minna.

1. Märge tootel: «ei ole lisatud suhkrut»

Kuigi tootel on kirjas, et suhkrut ei ole lisatud, ei tähenda see, et toode on täiesti suhkruvaba. Igasugu puuviljatooted sisaldavad alati suhkrut, kuna see on puuviljades looduslikult olemas.

2. Tume leib

Tume leib ei tähenda automaatselt jämedat teraleiba. Tihti kasutatakse tumedama värvuse saamiseks magusat siirupit, kuid see ei muuda toodet kiudainete poolest rikkamaks. Õige leib peaks sisaldama täisterasid ning vähemalt kuus grammi kiudaineid saja grammi toote kohta.

3. Helbed, teralised küpsised, müslibatoonid

Täisterahelbed, kaerahelbeküpsised ja müslibatoonid tunduvad tervislikena ning - tõepoolest - need sisaldavadki palju kiudaineid, kuid sageli ka rasva ja suhkrut. Toitumist jälgides vaata ka toote kalorisisaldust ning ära unusta, et kõik, mida kasuliku toote loosungi all müüakse, ei pruugi veel kõhnaks teha.

4. «Kerged» tooted

Paljud valivad poeriiulilt light-jogurti, uskudes, et see annab vähem kaloreid kui suurema rasvasisaldusega toode. Nii see ei pruugi olla.

On üsna tõenäoline, et kahe eri toote kalorisisaldus on küllalt sarnane, kuid kalorid on pärit eri kohtadest - ühel tootel rasvast, teisel suhkrust.

5. Looduslikud maiustused

Kas usud, et pähklites on vähem kaloreid kui värvilistes kaalukommides? Mitte alati.

Pähkel šokolaadis võib sisaldada rohkem kaloreid kui vaarikakujuline marmelaadikomm.

Loomulikult on pähklid ja šokolaad värvilistest kommidest mineraalide ja vitamiinide sisalduse poolest kasulikumad, kuid neis on ka rohkem kaloreid.