Andres ja Oleg Sõnajalg - esimesed kopteri erapiloodid Eestis

Anu Saagim
, peatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andres ja Oleg Sõnajalg - esimesed Eesti helikopterilubadega erapiloodid
Andres ja Oleg Sõnajalg - esimesed Eesti helikopterilubadega erapiloodid Foto: Erakogu
«Hurraa!!! Kopteri erapiloodi koolitus on tehtud,» rõõmustasid eile ärimehed ja muusikud, Andres ja Oleg Sõnajalg. «Täna, 8.veebruaril andis Lennuamet meile välja helikopteri erapiloodi tunnistused.»

«Helikopteri erapiloodi pädevuse omandamine on nõudnud paras hulk püsivust ja detailset tööd mahuka lennuteooria õppimisel,» pajatas Andres Sõnajalg.

«Samas on andnud see suure koguse adrenaliini, et toime tulla algul nii võimatuna näiva ülesandega – sundida ühte kummalist lennumasinat end maast lahti rebima, õhus ühe koha peal paigal püsima ja seejärel õhus edasi tormama.»

Kaua piloodipaberite tegemine aega võttis? 

Piloodikoolitus kestis meil 8 kuud ja lõppes 17 eksami sooritamisega, millest seitse olid riiklikud ning viimane oli tegelik lend koos väga nõudliku eksamineerijaga.

Kas vaev tasus end ära?

Tasub, igati tasub, alles nüüd mõistame, et võime lennata just sinna kuhu vaja. Keegi ei kahtle ju, et autojuhtimise oskuse omandamine on hädavajalik, pigem ei kujuta me ilma selleta oma elu ettegi.

Sama on lähitulevikus ka kopterilennuga – liikumiseks punktist A otse punkti B on see kiireim ja mugavaim lahendus Eestis.

Mis erinevus on siis erinevatel lennumasinatel, näiteks oma kopteril võrreldes lennukiga?

Sama erinevus, mis autol võrreldes rongiga – rongiga saad liikuda vaid valmis ehitatud rööpaidpidi ühest rongijaamast teise. Autoga, eriti maasturiga, pea igal pool mööda teid ning maastikke. Sarnaselt lennutab kopter sind päris kohale samas kui lennuk vaid lähimale lennuväljale, mida meil Eestis võib vaid ühe käe sõrmedel lugeda.

Mõni aeg tagasi pajatasid teie kaasad, Siiri ja Viivi, et neist saavad enne teid paberitega helikopteri erapiloodid Eestis. Kui pikk maa naistel veel paberiteni on?  

Alustasime tõepoolest neljakesi koos juunis, kuid lõpuspurdi tegime meie Olegiga siiski kiiremini. Siiril ja Viivil on teooriaosa tehtud, jäänud on lennueksam. 

Kas kopteripiloodi paberitest võiks ka tavakodanik unistada? 

Meie lennuinstruktor on Soomest ning ta on koolitanud piloote umbes 500 ringis. Nendest võib-olla neli pole suutnud lõpueksamit sooritada. Kes asja tõsiselt võtab, saab kindlasti hakkama. See nõuab lihtsalt püsivust. 

Usume, et olles hetkel ainukesed helikopteri erapiloodid Eestis, võime tõepoolest olla  innustuseks paljudele teistele julgetele ja teotahtelistele inimestele, et omandada vajalik teooria ja võtta kätte ning teha lendamine selgeks just kopteriga, et siis linnulennul mööda Eestit liikuda ja täita operatiivselt omi ülesandeid ja kutsumust.

Soovime kõigile potensiaalsetele kopteripilootidele – tuult tiibadesse ja kõrget lendu! 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles