Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Moekiri: kõik-kõik on uus jaanuarikuus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Madonna / Dolce & Gabbana

Aasta esimesel kuul pole moeilmas huvitavad ainuüksi allahindlused. Siis paljastuvad ajakirjanumbrites ka uued reklaamikampaaniad, mida moeärirahvas ootab pikisilmi nagu uusi kollektsioonegi.



Millised on reklaampiltide võtme-look’id? Kes on kuumimad modellid? Kuid siingi on internetimeedia hakanud paberväljaannetele kannale astuma. Näiteks siis, kui moeblogid uutele kampaaniatele enne ametlikku avalikustamist küüned taha saavad ja need netiavarustesse paiskavad. Aasta esimeselt ajakirjalt oleks justkui pool maagiat ära võetud... Kuigi osa moemajasid lekitab neid lisakõmu saamiseks ise, ei ole kõik sellega sugugi rahul ja väidavad, et blogipidajad lörtsivad ära kogu nende ametliku avalikustamistseremoonia.



Üks kõmulisemaid aktsioone on mitme hooaja vältel Louis Vuittoni reklaamnäoks olnud Madonna asendamine Pariisi Vogue’i lemmikmodelli Lara Stone’iga. Kuid loodus tühja kohta ei salli ja nii vaatabki popikuninganna vastu Dolce & Gabbana reklaamidelt itaalia mamma rollis, keetes spagette ja pestes nõusid.



Moeareenil oma ülesastumisi harvendanud ja pigem pereema rollile keskendunud vene supermodell Natalia Vodianova on seekord Yves Saint Laurenti ja Givenchy reklaaminägu. USA Vogue’i lemmikmannekeen Karlie Kloss astub aga üles nii Diori kui Hermèsi reklaamidel.



Hooaja ebastandardseim kampaania tuleb Céline’i moemajalt, kuhu palgati uut ja värsket hingamist andma moedisainer Phoebe Philo. Tema juhtimise all sündinud reklaamidel on näha vaid riietes kehad valgel taustal. Modellide pea ja nägu jäävad kaadrist väljapoole. Kuuldavasti on kehade hulgas mitmed tuntud modellid, sh Carmen Kass. Uskuda võib, et peatselt tuleb nn kehakampaaniale ka nägudega järg.



Hooaja moepommi panid üksteise üle-trumpamise rallil aga Chanel ja Dior. Konkurendid väntavad uusi telereklaamiklippe ja seekord kuulsate režissööride abiga: Chanel Martin Scorsese ja Dior David Lynchiga.



Sel nädalal lõppes ka Pariisi kõrgmoenädal. Arteri trükkimineku hetkeks polnud me veel jõudnud kõiki kollektsioone kaeda, kuid niigi hõreda osalejate arvuga haute couture’il tuli seekord üle elada veel üks kaotus: nimelt keelas pankrotihaldur pankroti äärelt päästetud Christian Lacroix’ moemajal majanduslikes huvides kõrgmoega tegelemise...

Märksõnad

Tagasi üles