Heini Vaikmaa: tulemus sai väga hea!
kvaliteete ta kannab aastal 2010?
«Oota mind veel» ei ole kirjutatud spetsiaalselt Eesti Laul 2010 tarvis. Kirjutasin selle Mahavokile, kuid kuna laul tuli meie bändi tavapärasest helikeelest mõnevõrra erinev, siis leidsin, et see sobiks paremini noorele meeslauljale. Ka tekst sai loodud seda silmas pidades. Et Marten Kuningas elab minu lähedal, siis kutsusin ta stuudiosse proovima ja kuna laul meeldis talle, siis sai see ka demoversioonina linti. Leidsime, et tulemus oli väga hea ja kuna lugu oli ka parasjagu 3 minutit pikk, siis tekkis meil mõte saata see konkursile. Seega võib öelda, et meie laul on sündinud täiesti vabalt ja ilma igasuguse sunnita, just niisamuti, nagu me elame Eestis 2010. aastal.
Milline konkurenti peate kõige ohtlikumaks? Laulu, autori(te) või esitaja(te) poolest?
Ma pole osasid laule veel kuulnud ja pooli pole veel avaldatudki. Kuid ma ei arva, et me peaksime kedagi kartma või ohtlikuks pidama. Me püüame oma loo viimistleda nii heaks, kui vähegi suudame ja loodame, et see Eesti rahvale meeldib.
Eesti Laul pole üksnes muusika ja sõnad. Kellega kavatsete lavashow ja
kostüümide loomisel koostööd teha, et finaalkontserdil võimalikult edukalt
esineda?
Seda on veel vara öelda. Esmalt teeme loo valmis ja pakume seda kuulata. Eks seejärel mõtleme, kuidas me laval välja paistame. Üks on kindel - sulgedega me end ehtima ei hakka. Lähtume sellest, et esitus aitaks muusikal esile tõusta ning laval olijad end hästi tunneksid.
Pärast finalistide selgumist on (taas) läinud vaidluseks, kumb süsteem on
õiglasem, kas þürii tehtud eelvalik või rahvahääletus. Mida arvate?
Kui võistlusele tuleb 155 laulu, siis peab paratamatult keegi eelvaliku tegema. Usun, et praegune süsteem on üsna hea, kus eelvaliku teevad muusikakriitikud ja võitja valib rahvas. Minevik on näidanud, et rahvas võib valida ka mitte muusika, vaid populaarsete nägude järgi, mis pole kindlasti hea. See, et mõned tuntud tegijad finaali ei pääse, on paratamatus - ma olen ise ka selles rollis olnud.