Päevapakkumisest õiglase ostuni
Moekiri
Sukksaabaste, jeggings’ite ja õlakute 2009. aasta lõpetab selle sajandi esimese kümnendi, kust lisaks latte’le, Youtube’ile, Google’ile ja netikohtingutele on meie ellu tulnud ka mitmeid uusi moesõnu: botox, hipsterid, emod, moenukud Bratsid ja – last but not least – moeblogid.
Kümme aastat tagasi ei tulnud kellelgi pähe vähemalt kord päevas kontrollida, millised haaremipüksid või XXL-kampsuni keegi, enamasti pluss-miinus-17-aastane blondiin järjekordselt šopingult kaasa on toonud ja selftimer’iga oma toanurgas üles pildistanud.
Just tema süü või hoopis teene on, et mõnest moest sai «päeva outfit» ja igaühe asi.
Selle kõrval tundub ajakirja Vogue valmimist kajastava filmi «Septembrinumber» peategelaste stress selle nimel, et üks mainstream-fotoseeria asendada teise (ja sama standardsega), arhailise jäänukina.
Kui moepiibli üle- ja alavalgustatud lendlev-hüplevaid pildiseeriaid tuleks nüüdsest nautidagi kui puhast kunsti, siis sellest, mida õhtul selga panna, pajatavad needsamad näoga kaamerasse ja varbad sissepoole seisvad 17-aastased oma blogspotkommides.
Kuigi oleme majanduskriisis, pole nii palju riideid ja nende kandmisviise kui praegu meid kunagi varem ümbritsenud. Me ei saa hakkama nii vähesega kui need, kes kogu aasta T-särgis ja šortsides läbi ajavad.
Meil on neli aastaaega ja ka palju rohkem võimalusi huvitavalt riides käia. Kas olete märganud, et külm ei seostu enam ammu igava ja kohmaka tänavapildiga, vaid värviliste hiidsallide ja silmini tõmmatud trendikate mütsidega?
Mitte kunagi varem pole poodides olnud nii palju ilusaid kampsuneid ja tuttide, lehvide, õitega kaunistatud talviseid lisandeid. Iga Itaalia moetegija on pingutanud, et muuta puhvis sulejope kummivöö ja volangkrae abil seksikaks mesimummi-mantliks. Küllap mõtlevad nad meie peale ka siis, kui seest paksu karvavoodriga saabastele metallist kilinad ja tikk-kontsad külge poogivad.
Kui aga kaunistustega maitsetult liiale on mindud, tasub öelda stopp, sest ületarbivatest 90ndatest on saanud keskkonnateadliku 2000 esimene kümnend, mil kiirmood ehk fast
fashion peab asenduma ökomoe ja õiglase kaubanduse põhimõtetega.