BASE-hüppaja maandus auto katusele

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
BASE-hüppaja maandus auto katusele
BASE-hüppaja maandus auto katusele Foto: AFP / Scanpix

Venemaal Moskvas pidi miilits tegelema eriskummalise liiklusõnnetusega, milles olid osalisteks langevarjur ja maastikumasin.

Üks mees tegi BASE-hüppe pilvelõhkuja katuselt, kuid ei maandunud sinna, kuhu oleks pidanud maanduma, kirjutab Life.ru.

Hüppaja tabas all teel sõitnud Land Roveri katust.

«Kui sealt katuselt hüpata, siis tavaliselt maandutakse laste mänguväljakule. Õnneks ei saanud autos olnud vigastada ning seal ei olnud lapsi,» sõnas end Kirilliks nimetanud hüppaja.

Hüppaja ise pääses kergete vigastustega ja haiglakontrolliga.

Mehe sõnul kavatseb ta enda elu kindlustada, kuid oma harrastusest ta ei loobu.

Kirilli sõnul on ta BASE-hüppamist harrastanud kolm aastat.

BASE-hüppamine  tähendab maaga ühenduses olevatelt objektidelt hüppamist.

BASE tuleneb ingliskeelsetest sõnadest Building (hoone), Antenna (antenn või kraana), Span (sild) ja Earth (kalju).

Erinevus tavalisest langevarjuga hüppamisest seisneb hüppe kõrguses. Kui tavapärane langevarjuhüpe tehakse nelja kilomeetri kõrguselt, siis BASE-hüpe 50-200 meetri kõrguselt. Hüppaja ranitsas on vaid üks varjukuppel ehk puudub varuvari.

BASE-hüppamine on lubatud vaid väga kogenud langevarjuritele, miinimumnõue on vähemalt 400 tavahüppe kogemus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles