Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Pooled poemüüjad luiskavad kliendile

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Elu24
Copy
Pisut rohkem kui pool poemüüjatest armastab klientidele luisata.
Pisut rohkem kui pool poemüüjatest armastab klientidele luisata. Foto: Reuters / Scanpix

Kümnest poemüüjast kuus valetab aeg-ajalt klientidele, selgub Karlstadi ülikooli uuringust.


Enamasti ei ole valetamise taga mitte soov rohkem kaupa müüa, vaid hoopis laiskus või puhtalt sotsiaalsed põhjused, kirjutab Metro.se.

Ülikooli filosoofiadoktor Lars Ivarsson selgitab, et absoluutne ausus igas olukorras ei toimi. «Kui klient proovib selga riideid, mis talle eriti hästi ei istu, siis ei pruugi müüja talle seda alati öelda,» räägib Ivarsson.

Kaupluste personali hulgas läbi viidud küsitlusest selgus veel, et tegelikult pole neli müüjat kümnest oma tööga rahul ning vahetaks ametit. Kõige vähem oldi rahul tööaegadega ning palju nuriseti ka kehva palga üle.

Samas pidas seitse müüjat kümnest kõige olulisemaks kliendi rahulolu - isegi, kui seda tuleks saavutada nende endi hea enesetunde arvelt.

Müüjate kolm kõige tüüpilisemat valet:

Vale: «Kahjuks on see suurus otsas.»
Tegelikult: «Ma tõesti ei viitsi seda lattu otsima minna.»

Vale:
«See kampsun istub Teile ideaalselt!»
Tegelikult: «Sa näed kohutav välja.»

Vale:
«Kahjuks ei ole meil sellele tootele varuosi.»
Tegelikult: «Ma ei viitsi uurima hakata.»

Tagasi üles