Norra naftahiiglane Statoil võttis 1. novembrist kasutusele täiesti uue logo - edaspidi särab kontserni tunnusmärgilt vastu lilleõit meenutav roosa täheke.
Statoil tuli välja naiseliku logoga
Juba kevadel nii nime kui logoga seotud muutustest teada andnud Statoil on roosa tähe eest kodumaal Norras juba hulganisti kriitikat teeninud. Seda on peetud liiga naiselikuks ning sobivaks pigem mõnele spaakeskusele või lillekauplusele.
Naftafirma koduleht kirjutab, et uus logo on inspireeritud põhjamaisest tähistaevast, sümboliseerides ettevõtte kõrgeid püüdlusi, rahvusvahelist kasvu ja aktiivset tööd uute energialahenduste välja arendamisel.
«Kuigi meil on konkurentsieelis ja tugev positsioon Norras, oleme suhteliselt vähetuntud võrreldes suuremate, rahvusvaheliste energiafirmadega. Et muuta meid tugevamaks, panustamata suuri summasid turundusele, on oluline luua teatav identideet, mis sisaldab huvitavat lugu,» põhjendas firma vanem asepresident Reidar Gjærum.
Fuksiaroosa tähega soovib kompanii rahvusvahelisel turul selgemini eristuda ja rõhutada, et tulevikuenergia otsingul võib maailm ka edaspidi oma pilgud põhja poole pöörata.
AS Eesti Statoil lisas uudisele kommentaariks,
et 1. novembril 2009.a. jõustus ametlikult StatoilHydro ASA nimevahetus ning kontserni uueks ärinimeks on Statoil ASA.
Koos nimemuudatusega tutvustati töötajatele ja üldsusele ka kontserni uut visiooni ja missiooni, mida toetab uus graafiline identiteet, mille märksõnaks on «Põhjatäht» (The Polar star), mis on saanud inspiratsiooni põhjamaisest tähistaevast.
Uut graafilist identiteeti hakkab kasutama kogu kontsern, välja arvatud Statoili teenindusjaamad, mis jäävad ka edaspidi kasutama Statoili tilgakujulist (The Droplet) logo kõigis kaheksas riigis, kus teenindusjaamad paiknevad.
Statoili sini-valge-oranž logo on käigus juba aastast 1972 ning jääb kasutusele kõigis kohtades, kus klient Statoiliga kokku puutub - teenindusjaamades, turunduses, kirjavahetuses, kontorihoonetel ja paakautodel.