Moekaupu aitab müüa loosung «piiratud väljalase»

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ka see Paris Hiltoni plaat oli omal ajal saadaval vaid piiratud koguses.
Ka see Paris Hiltoni plaat oli omal ajal saadaval vaid piiratud koguses. Foto: UPPA/Photoshot/SCANPIX

Viimastel aastatel leiab poelettidelt järjest sagedamini kaupa, mida iseloomustab väljend «piiratud väljalase». Tegu on tootjate ja kaupmeeste lihtsa müüginipiga, kuidas endale võimalikult suuremat müügiedu tagada.


Göteborgi majandusdoktori Eva Ossianssoni hinnangul on nn piiratud väljalaskega kaubad välja töötatud selleks, et tarbijad toote ja iseenda eksklusiivsust võiksid tunnetada, kirjutab Metro.se.

Klientidele suunatud müügiargument on lihtne: just nüüd tuleb õiget hetke tabada! Ostja peab tunnetama, et tegu on unikaalse juhtumiga, et ta seda toodet üldse omandada saab.

Tihti kasutavad märget piiratud väljalase (limited edition) autotootjad ja moekaupade pakkujad, et tarbija võiks tunda end erilisena.

Igapäevasemate kaupade puhul ei ole efekt nii suur, sest masstoodang muudab mõiste sisu lahjemaks ning lõpuks tarbija lihtsalt tüdineb.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles