Belgia Katholieke ülikooli uuring näitas, et niinimetatud bikiiniefekt paneb mehed impulsiivselt käituma.
Uuring: bikiiniefekt paneb mehed impulsiivselt käituma
Uurijate sõnul otsivad mehed bikiinide ja muude naistega seotud seksistiimulite poolt tekitatud pingele kohest rahuldust asendustegevustest nagu söömine ja rahakulutamine, kirjutab Sciencedaily.com.
Uuringus, mille käigus Bram Van Der Berghi juhitud meeskond andis katsealustele meestele naiste bikiine katsuda, tekkis katsealustel seksuaalne erutus, millest tekkinud pinge vajas kohest rahuldamist.
«Mehed tahtsid tekkinud pinge järel kohest rahuldust saada ja selleks sobis nii söömine kui ka rahakulutamine,» lausus uurija.
Van Der Bergh selgitas, et põhimõtteliselt on see seksuaalse erutuse maandamine enda premeerimise läbi.
Van Der Berghi arvates tähendab evolutsioonilises võtmes see seda, et lahendamata seksuaalpinge võib käivitada alateadvusliku seisundi, et isiku paljunemisvõimalused on ohustatud.
«Sellele juhul otsivad mehed pinge maandamiseks asendustegevust või ressursse, mis nende arvates aitavad toime tulla. Kuid tänapäevases keskkonnas on selline käitumine lihtsalt jäänuk,» arvasid uurijad.
Van Der Bergh lisas, et bikiiniefekt ei kehti kõigi meeste kohta ühesuguselt, vaid see varieerub vastavalt inimesele.
Kuigi enamik mehi võivad pärast seksikate reklaamide ja naiste aluspesu nägemist langetada ebaratsionaalseid otsuseid, siis paljude meeste jaoks sellest siiski ei jätku ja nad vajavad tugevamat stiimulit nagu alasti naisekeha.
Van Der Bergh sõnas, et bikiiniefekt tekitab meestes vajaduse saada kõike praegu ja kohe, kuid see impulss on siiski kontrollitav. Eritu juhul, kui otsuse langetamisel pole mehe vaateväljas ühtegi liiga palju paljast nahapinda näitavat naist.