Bermuda kolmnurga kahe lennuki mõistatus lahendati

Avro Tudor tüüpi lennuk

FOTO: Wikipedia.org

Uurijad lahendasid kahe niinimetatud Bermuda kolmnurgas kadunuks jäänud kahe lennuki saladuse.

Bermuda kolmnurk on mereala Bermuda saare, Puerto Rico loodetipu ja Florida poolsaare lõunatipu vahel, kus väidetavalt esinevad paranormaalsed nähtused ning seal on mitmeid laevu ja lennukeid kadunuks jäänud, kirjutab BBC.

Nüüd aga suudeti teha kindlaks seal piirkonnas kadunud kahe lennuki saatus.

60 aastat tagasi oli lendamine Briti saartelt Bermuda saarele uus ja ohtlik. Selleks tehti vahemaandumine Assooridel, et 3200 kilomeetri pikkuseks teekonnaks lisakütust tankida.

Tollaste lennukite kütusepaak oli tänapäevaste lennukite omadest väiksem. Selle tõttu olid kauglennud mõnevõrra ohtlikud ning seda kütuse ootamatu lõppemise tõttu.

Ka olid pärast Teist maailmasõda kasutatud lennukid tänapäevastest lennukitest vähem turvalised.

Lennufirma British South American Airways (BSAA) tegi kauglende Briti saartelt Bermudale, Puerto Ricosse ja Floridasse. Kolme aasta jooksul oli selle firma lennukitega 11 tõsist õnnetusjuhtumit. Toimus viis lennuõnnetust, milles hukkus 73 reisijat ja 22 meeskonnaliiget.

30. jaanuaril 1948 kadus BSAA lennuk Avro Tudor IV Star Tiger ilma jälgi jätmata. Pardal oli kuus meeskonnaliiget ja 25 reisijat.  Päästjad ei leidnud lennukit ega surnukehi.

Ametlik uurimine võeti kokku, et lennuki saatus jääb mõistatuseks.

Kuid hilisem uurimine paljastas, et juba enne lennuki jõudmist Assoori saartele, oli sel tehnilisi probleeme. Lennuki jahutussüsteem ja üks kompassidest ütlesid lõpuks üles.

Arvatakse, et lennukis normaalse temperatuuri hoidmiseks otsustas piloot väga madalal lennata. Selle tõttu kulus kütust tavapärasest rohkem.

Bermuda saarele lähenedes oli Star Tiger kursist pisut kõrvale kaldunud ja lennuajast tunni võrra maas. Ka ohustasid lennukit tavapärasest tugevamad tuuleiilid. Kõik see kokku oli põhjuseks, miks kütus kiiremini otsa sai.

Lennuki saatust uurinud Eric Newtoni sõnul juhtus selle lennumasinaga midagi väga kiiresti. Nii kiiresti, et isegi hädakutsungit ei olnud aega saata.

Avro Tudor IV oli sõjalennukist reisilennukiks ümber ehitatud. Kui ülejäänud lennufirmad sellest ebakindlast mudelist loobusid, siis BSAA jätkas sellega lendamist.

Umbes aasta pärast Star Tigeri kadumist läks kaduma teine BSAA lennuk. See kadus Bermuda ja Jamaica saarte vahel.

17. jaanuaril 1949 Bermudalt õhku tõusnud lennuk Star Ariel kadus tund aega hiljem. Lennuk kadus, kui ta oli umbes 5400 meetri kõrgusel.

Ekspertide hinnangul oli selle taga ootamatu katastroof. Nagu esimese lennuki puhul, ei leitud ka selle jäänuseid ja inimohvreid.

Uurimine näitas, et ilm oli hea, piloodid kogenud ja kütust jätkus piisavalt. Jällegi arvatakse, et lennuki vilets konstruktsioon sai talle saatuslikuks.

Kunagi Tudor IV lennukitega lennanud piloodi Don Mackintoshi arvates vedas hüdraulika alt, tekkis põleng ja plahvatus.

Juhtumit uurinute kinnitusel ei olnud tollastes lennukites tulekustuteid nagu tänapäeval. Polnud ka häiresignaali, mis tule eest oleks hoiatanud.

Ametlikus uuringuraportis seisab, et tekkis ka kommunikatsiooniprobleem. Päästemeeskonnad saadeti oletatavasse õnnetuspaika alles seitse ja pool tundi hiljem. Selleks ajaks oli lennuk ja selles olnud inimesed ammu uppunud.

Esimese lennuki kadumist käsitlevas raportis seisis lause, mida sai tõlgendada mitmeti.

«Lennukit ja seal olnud inimeste saatust võisid mõjutada mõned tundmatud välised asjaolud».

Selle lausega oli Bermuda kolmnurga mõistatusele alus pandud. 

Bermuda kolmnurka peetakse alaks, kus seletamatutel asjaoludel on kadunud palju laevu ja lennukeid. Paljud usuvad, et Bermuda kolmnurga laeva- ja lennuõnnetuste taga on mingi müstiline jõud. Tavalisimaks kahtlusaluseks peetakse Maa-väliseid jõude.

Mõiste Bermuda kolmnurk võttis esimesena kasutusele Vincent H. Gaddis artiklis ajakirjale «Argosy» 1964. aastal. Laia tuntuse saavutas Bermuda kolmnurk aastal 1974, kui ilmus Charles Berlitzi raamat «The Bermuda Triangle»

Raamat sai bestselleriks ja sellest ajast on pakutud palju erinevaid hüpoteese, mis peaksid selgitama väidetavalt suurt õnnetuste hulka.

Teadlased on laevade ja lennukite kadumiste põhjuseks pakkunud Golfi hoovuse mõju, ebastabiilne ilmastikku, magnetilise põhjapooluse ja geograafilise põhjapooluse suuna ühtimist ja metaanhüdraadi eraldumist merepõhjast või siis kõiki neid aspekte koos.

Tagasi üles