Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Noore maalija piltides on tunda Ameerika kooli

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Nelly Drelli maal ja vaataja. Ehk sobib ühisnimetuseks «Kunagi» — kunagi minevikus ja kunagi tulevikus, mis saabub rutem, kui me noorena arvatagi
oskame.
Nelly Drelli maal ja vaataja. Ehk sobib ühisnimetuseks «Kunagi» — kunagi minevikus ja kunagi tulevikus, mis saabub rutem, kui me noorena arvatagi oskame. Foto: Elmo Riig / Sakala

Peamiselt Viljandimaa kunstnike ja Eesti klassikute näitusepaigaks kujunenud kunstisaalis eksponeeritakse praegu noore New Yorgis hariduse saanud maalikunstniku Nelly Drelli loomingut.


Eestis sündinud ja kunstiõpinguid alustanud 29-aastane Nelly Drell on kujunemas siinsete näitusepaikade üllatajaks. Hoolimata sellest et ameerikalik eri tehnikaid arendav maalikool domineerib veel liialt kunstniku enda käekirja üle, on noor naine oma loominguga kodumaal juba tähelepanu äratanud.



Hüperrealistlik laad


Tänapäeva eesti maalikunstis harva esinevat figuratiivmaali viljeleva kunstniku hüperrealistlikus laadis pildid on maalitud eri ajastute koloriidis. Neis on baroki ja impressionismi valguse-varju mängu, samuti pallaslikke nüansirikkaid hillitsetud motiive.



Kunstikriitikud, sealhulgas Harry Liivrand ja Johannes Saar, on kiitnud eelkõige Nelly Drelli maalitehnilist meisterlikkust. Viljandi kunstisaalis eksponeeritud eri žanris tööde hulgas on eriti nauditavad suureformaadilised aktid ja lillemaalid.



Drelli jõulised aktimaalid mõjuvad väga sugestiivselt — võiks öelda, et lausa pealetükkivalt, kuid samas lummavalt. Lillemaalid seevastu on loodud äratuntavalt pallasliku sordiiniga.



Portreede ebakindlus


Drelli portreemaalides on märgata noore, kuigi hästi koolitatud kunstniku ebakindlust. Eriti ilmneb see ema portreedes. Siin puuduvad Drellile omane efektne hoogsus ja tehniline vabadus. Portreteeritava ilu on püütud edasi anda liialt kammitsetult «vaprate ja ilusate» esteetika võtmes. Võrdluseks sobiks heita pilk maaliklassik Johann Köleri vanemate portreedele, milles on sügavust, lihtsust ja siirust ning möödunud aegade akadeemilise maali kõrgkultuuri.



Kunstisaali näituste kuraator on jätnud Drelli eriilmeliste maalide kõrvale eelmise väljapaneku skulptuure Eesti vanameistritelt Arseni ja Signe Möldrilt ning Lydia Laasilt. Sel moel on tekkinud intrigeeriv ja põnev kontrast eri koolkondade, ajastute ja loojanatuuride vahel.



Vaatajaile on Nelly Drelli maalinäitus «Aktid mitmes tehnikas ja muud», Arseni ja Signe Möldri skulptuurid ning ehted ja Lydia Laasi pallaslikud kujud Viljandi kunstisaalis Vabaduse plats 6 näha 22. augustini.

Märksõnad

Tagasi üles