Elmari tantsuõhtute nime ümber keevad kired

Verni Leivak
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raadio Elmari peatoimetaja Owe Petersell.
Raadio Elmari peatoimetaja Owe Petersell. Foto: SCANPIX

Raadio Elmari peatoimetaja Owe Petersell kahtleb homme alustava suvetuuri «Elmari tantsuõhtu 2009» korraldajate eetilisuses, sest raadiojaam pole kontsertide ja samanimelise heliplaadi üllitamisega kuidagi seotud.




Kuigi Raadio Elmaril on oma üritustesari nimega «Eesti disko» olemas, häirib Peterselli, et «Elmari tantsuõhtu 2009» nime kandva suvetuuriga välja tullakse – on ju raadiojaam aastaid üllitanud koos TopTeni firmaga peaaegu samanimelist plaadisarja. Ainult selle vahega, et sarja nime järel on plaadi järjekorranumber (praeguseks on ilmunud 13 plaati – toim) ja ümbriselt ei puudu Elmari logo.



Peterselli sõnul tekitab praegune olukord meelehärmi.



«On ju ilmselge, et inimesed seostavad neid kohe raadioga, ollakse kindlad, et see on Raadio Elmari üritus,» põhjendab ta. «Samas on asi juriidiliselt korrektne. Nimelt on osaühing Records 2000 omandanud kaubamärgi kasutusõiguse, sest ajal, mil mina veel jaamas ei töötanud, anti «Elmari tantsuõhtu» plaati just koos selle firmaga välja.»



Patendiameti andmetel lõpeb kaubamärgi kehtivus 2012. aasta detsembris.



Petersell rõhutab, et artistidel (Erich Krieger, Toomas Anni, Boris Lehtlaan, Anmatino, Üllar Luup, Jüri Homenja) ei ole vaja võimaliku tüli või vaenu pärast muretseda: «Siiski on huvitav, kas nad ise teavad, et üritus, kus nad esinevad, ei ole Elmariga seotud?»



Teavad, ja kuidas veel. Nad ei taha vaid üht – et nende nimed koos arvamustega lehte jõuaksid. Kasutatakse väljendeid «väikeses riigis eriti tobe», «mõttetu tülikiskumine» ja «piinlik vaadata». Selles ollakse küll ühel meelel, et Raadio Elmar on tantsuõhtuid aastaid promonud ja jääb nüüd viljade maitsmisest ilma.



«Aga kes keelab meil seda teha?» esitab tuuri peakorraldaja Riho Teinveld retoorilise küsimuse. «Seda ei saa ju mitte keegi keelata! Pakkusime neile (Raadio Elmarile – toim) diili, aga nad ei olnud sellest huvitatud. Ütlesid, et neil on suveplaanid täis, ja nii ei jäänudki meil muud varianti.»



«Eks natuke ootame ja vaatame, millega see lugu tipneb, ja ainuüksi artistide pärast ei tahaks riidu kiskuda,» ütleb Petersell. «Pigem on see eetiline probleem. Kuigi juriidiliselt on asi korrektne, jääb ju üles küsimus: miks peab niimoodi tegema?»



Patendiameti kaubamärgiosakonna asejuhataja Karol Rummi sõnul tuleb selliseid olukordi ikka aeg-ajalt ette.



«Mõnikord tehakse seda tahtmatult või teadmatult,» möönab ta. «Kuid meie amet ei teosta kaubamärkide kasutamise järelevalvet. Enamasti lahendataksegi neid küsimusi ajakirjanduse vahendusel. Või kuskil mujal.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles