Pärnu Endla teatri suvist hooaega alustas Frederick Knotti “Pimedusega löödud”, mille on lavastanud Tiit Palu ja kunstnikutöö teinud Silver Vahtre.
Endla tõi lavale Hitchcocki vaimus põnevusloo
Näidendi autor Frederick Knott kirjutas elu jooksul üksnes kolm näidendit trilleriþanris, ent kõiki neid mängitakse maailma teatrites siiani.
1966. aastal kirjutatud tüki „Pimedusega löödud” („Wait Until Dark”) peategelane on pime naine Susy, kelle valdusesse on enese teadmata sattunud heroiiniga täidetud nukk. Korterisse saabub kolm kelmi, kes püüavad naiselt nukku välja pressida. Näidendi eripära ongi peategelase näiline abitus (pimedus), mis tekitab kõikidest faktidest teadlikus publikus eriti suure närvipinge ja kaasaelamise. Elus kehtib instinktiivne seadus, et nõrgemaid tuleb alati aidata, siin saavad vaatajad ainult jälgida selgelt meestest nõrgema ja usaldava naise vastuhakku.
Näidendi põhjal lavastas Terence Young 1967. aastal filmi, nimiosas oli Audrey Hepburn, kelle esitust pälvis Oscari nominatsiooni.
Lavastaja Tiit Palu ütles lavastuse kohta, et tegijatele on see nagu teatriaabitsa läbivõtmine: kriminaalfilmil on oma spetsiifika, tuleb ülal hoida pinevust ja tilgutada infot tasapisi. “Näidend on kirjutatud 60. aastate alguses film noir’ ja Alfred Hitchcocki tippajal,” kommenteeris Palu. “Hitchcock on Knotti näidendeid teinud filmideks, tuntuim neist on ehk “Dial M for Murder”. Lavastuses huvitas meid peale hea loo võimalus mängida 50.-60. aastate stiiliga: selleaegne mood, kaabudega mehed, sigarid …”
Kunstnik Silver Vahtre on lavale loonud võluva keldrikorteri. Pilku püüavad ajastutruu külmkapp, pliit, mööbel ja toredad detailid.
Peaosa, pimedat naist mängib Karin Tammaru, naise “silmadeks” on naabritüdruk Gloria, keda mängivad konkursi kaudu leitud lapsed.
“Valisime tüdrukud välja ligi 100 lapse hulgast ja nad on väga asjalikud,” kiitis Palu kõige nooremaid näitlejaid. “Tüdrukud on iseloomult erinevad, nii ka on etendused erinevad.”
Nicole Marchesani ja Kaisa Metsaots on mõlemad kaasa teinud kooliteatrites, päristeatris astuvad lavale esimest korda. “Suures teatris on väga tore näidelda,” tunnistas Kaisa. “Algul on väike kramp sees aga laval pole enam aega närveerida.”