Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Šotimaalt Belgiasse seilanud kapten unustas ära, et vahepeal on Inglismaa

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Šotimaalt Belgiasse seilanud kapten unustas ära, et vahepeal on Inglismaa
Šotimaalt Belgiasse seilanud kapten unustas ära, et vahepeal on Inglismaa Foto: SCANPIX

Poolakast kapteni juhtimise all olnud kaubalaev seilas Šotimaalt Belgiasse, kuid kapten ei arvestanud sellega, et vahepeale on Inglismaa ning selle ranniku juures saared ja karid.

Kapten Tadeusz Dudek kasutas lisaks tavapärastele navigatsiooniseadmetele ka mittelubatud GPSi, edastab Daily Mail.

80-meetrise kaubalaeva MV Danio vahis olema pidanud meeskonnaliikmed olid magamas, kui alus möödunud aasta märtsis Inglismaa kirderanniku Farne´i saarte juures karidele sõitis.

Northumberlandi Farne`i saartel on looduskaitseala ning kardeti, et kui laev murduma hakkab, voolab aluse 27 tonni diislikütust välja. Pardal olevad 1500 tonni puitu aga kahjustab merekeskkonda.

«Teadsime, et see alus seilab Perthist Antverpeni ning meile tundus, et meeskond ei jälginud merekaarte, vaid võttis kursi üle karide, kuna see oli kõige otsem tee. Tundus, et laeva meeskond ei mõelnud üldse,» lausus Briti rannavalve esindaja Alan Thompson.

Karidelt veeti laev Blythi sadamasse.

Thompsoni sõnul kasutati laeval navigeerimiseks GPS-süsteemi, mis sarnanes autode samalaadse süsteemiga.

Tavapäraselt seilavad laevad Farne`i saartest mööda ning  selle majakat on hästi näha.

«Alusel Dainio oli vahisüsteem täiesti korrast ära. Kõik magasid ja alus seilas mingi kummalise GPS-süsteemi järgi ise,» nentis rannavalve inspektor.

Alus Dainio kuulub Saksamaa ärimehele Frank Dahlile, kes sõnas, et õnnetuses on süüdi kapten ja esimene tüürimees.

«Aluse tehnika oli perfektne, inimesed olid need, kes vigu tegid,» sõnas Dahl.

Omanik vallandas pärast õnnetusest teada saamist kapteni ja esimese tüürimehe.

Kapten kinnitas, et kui alus karidele sõitis, siis ta magas. Samas aga lisas, et alusel oli alarmsüsteem, mis õnnetuse eest hoiatama oleks pidanud. See ei olnud aga sisse lülitatud.

Laeval olevate merekaartide uurimine näitas, et laeva kurss oli paika pandud sirgjoonena, arvestamata Inglismaa ranniku ääres asuvaid saari ja karisid.

2001. aastal ehitatud kaubalaeval oli vaid kuueliikmeline meeskond.

Briti võimud ei ole veel otsustanud, kas selle laeva karidele sõitmist saab liigitada kriminaalseks.

 

Tagasi üles