Nii on valged, kes Sansibarile hotelli pidama läinud, taibanud suhteliselt kiiresti, et moodustada tuleb ühisrinne nii kohalike töötajate ülejooksmiste, koolitamiste ja palgapoliitika kui turisti kasvatamise suhtes.
Kohalikud on iseenesest äärmiselt sõbralikud ja tavalist põllumeest või kalurit "mzungu" (valge) eriti ei huvita. Nii ei saagi turist aru, miks teda kümne dollari eest kalale kaasa ei võeta või miks ta paari karamelli eest mõnes külas lastega pilti ei võiks teha. Kohalikke see lihtsalt ei huvita.
Ma pole veel kohanud turisti, kes ütleks, et tahaks aidata mõnes külas maja ehitada või paati parandada. Lihtsalt selleks, et aidata. Küll siis oleks pilte, mida kodustele näidata, ja lugusid, mida rääkida. Meie, valged, olemegi läinud kõike ostma ja kui ühel päeval küsitakse meilt tühise suveniiri eest mõtlematut hinda, vihastame kohalike peale ja vahetame meeldiva reisielamuse haiglase kirumise vastu.
Kohalikega tuleb rääkida, saada aru nende maailmamõõtmest ja eluvaatest ning teha otsus, kas meil on vaja osta kõike, mida silm ihkab, või vahel tuleks teha asju, mida süda tihkab.
Mõni aasta tagasi käis üks Sansibari poiss Pärnus ja jalutas Valgerannas. Perekond võttis päikest: ema, nii oma 150kilone, istus ja luges Kroonikat, isa, äärmiselt kõhn, seisis ja jõi pudelist õlut. Kolm eri vanuses last ehitasid liivalossi. Tavaline suvepäev meile. Sansibari poiss astus ligi, ulatas pereisale kümme krooni ja küsis luba neid pildistada ...
Kodus hea näidata sugulastele-sõpradele, kuidas valge pere puhkab. Meie ju anname dollari ja teeme neegrilastest ja nende vanematest külavahel pilti.
Sansibari poiss sai oma pildi. Nüüd, aastaid hiljem, ripub see tema kontoris seinal, kõrvuti Sansibari tutvustavate reklaamfotodega. Kuid selle pildi all on tekst "Pildistasin mzungut 1 USD eest".
Eks maailm olegi üks suur peegelpilt meist endast.