Restoran Chaplin keeras taas uue lehe

Urmas Hännile
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
"Kui teenindus ja toit ei ole korras, siis inimesed restorani ei tule," ütles Chaplini juhataja Väino Moor.
"Kui teenindus ja toit ei ole korras, siis inimesed restorani ei tule," ütles Chaplini juhataja Väino Moor. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Tunamullu Karja tänava ääres Lepa ärimajas avatud kabaree-restorani Chaplin uksed on taas valla, nüüdse kohviku-restorani juhataja on Väino Moor, vahepeal Taisto Liinide juhataja ning Sebe liinidirektorina töötanud Pärnu kunagine abilinnapea.

„Rahvas peab ärkama ja märkama, et selline koht on jälle olemas: ega meie omalt poolt võlgu jää," märkis juhataja 2007. aastal enne jõule suurejooneliselt lahti pidutsetud, ent juba 2008. aasta suvel kinni läinud kabaree-restorani kohta. „Minu asi on see koht jälle üles töötada."

Kundet kahte korda ei peta

Moor, kelle juhitud AS Maskal pani 2001. aastal Pärnus Riia maanteel püsti kiirtoitlustuskeskuse Tarapita, teab hästi, et selliste paikade edu oleneb laias laastus vaid kahe tingimuse täitmisest: tasemel peavad olema toit ja teenindus. Nii nagu ühes neis pisutki järele anda, algab pidurdamatu allakäik.

„Sa võid saali lage panna kandma kullast postid, võid tuua Vändrast karud tantsima, teha igasuguseid asju, aga kui teenindus ja toit ei ole korras, pole muul tähtsust," väitis rääkija. „Kundet kahte korda ei peta, sest teist võimalust ta lihtsalt ei annagi."

Juhataja möönis, et esimest korda võib mõnigi tulla Chaplinisse uudishimutsema, kas ja kuidas Väino tuuseldab lapi ja harjaga, sortsab baarileti taga kokteile klaasi või jookseb kandikuga köögi ja kunde vahet, aga kui külastaja oma uudishimu rahuldatud saab, naaseb ta vaid sel juhul, kui esimesest külastusest jäävad meeldivad muljed.

Ehk juhataja Moori sõnadega: kui inimene näeb, et ta on siin oodatud.

Neid, kes saavad aru, et nad on Chaplinis soovitud külalised, on juba üksjagu. Eelkõige ümberkaudsetest asutustest: linnavalitsusest, hambapolikliinikust, REVist, rätsepatöökojast.

Üritused peavad olema

Et päevasel ajal sööjaid jagub, eriti veel, kui kundet tervitavad rahakotisõbralikud hinnad, on käiguteede ääres asuvas majas ootuspärane. Pingutada tuleb eelkõige selle nimel, et külastajaid oleks ka õhtutundidel.

Suuresti aitavad selles kaasa soodsad parkimisvõimalused, ent ka kohvik-restorani avarad ruumid, kus üks laud pole teise seljas ja suuremate seltskondade tarvis on suisa omaette saalid.

Rääkimata kolmandalt korruselt avanevast panoraamvaatest või hoone katusel asuvast barbecue-terrassist.

Eks meelita rahvast Chaplinisse reedel-laupäeval seal toimuvad piduõhtudki, kus muusikat teeb mõni ansambel või solist ja silmailu pakub kabareetrupp Celavy.

„Üritused peavad olema," tõdes Moor. „Päeval käib rahvas söömas, aga õhtul ei tule keegi niisama kodust välja. Ja kes tuleb, tahab mõnusalt istuda, hästi süüa ja head muusikat kuulata."

Lepa ärimajas asuvad peale kohvik-restorani juuksur, ajakirjanduse müügipunkt, kohvik Pagaripoisid, Virve Lepa ehte- ja parfümeeriasalong Neptun.

Valge, õhuline, suurte klaaspindadega ehitus läks maksma 30 miljonit krooni, millest 5 miljonit kulus restoranile. Restorani köögi sisustamine maksis 2 miljonit krooni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles