Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Šokolaadi lõhn raamatupoes paneb naistekaid ja kokaraamatuid ostma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Šokolaadi lõhn raamatupoes paneb naistekaid ja kokaraamatuid ostma
Šokolaadi lõhn raamatupoes paneb naistekaid ja kokaraamatuid ostma Foto: SCANPIX

Belgia Antwerpeni ülikooli teadlaste uuring paljastas, et kui raamatupoes on tunda šokolaadi lõhna, siis ostetakse rohkem romantilise sisuga raamatuid ehk naistekaid.

Samas ei avaldanud šokolaadi lõhn krimiromaande või majandusalaste teoste ostmisele mõju, kirjutab Daily Mail.

Uuring paljastas ka seda, et šokolaadilõhna tundes vaatasid ostjad läbi rohkem raamatuid.

Teadlased tegid katsed Belgia populaarsetes raamatupoodides kümne päeva jooksul jälgides 201 inimest. Nad leidsid, et kui oli šokolaadilõhna tunda, siis osteti kuni kuus korda enam romantilisi- ja armastusromaane. Sama kehtis ka kokaraamatute kohta.

«Kui ostjad tundsid šokolaadilõhna, siis see seostus neil näiteks söögitegemisega. See võib olla põhjuseks, miks rohkem pöörati tähelepanu kokaraamatutele,» sõnas uuringu juht Lieve Douché.

Uurijate sõnul seostatakse šokolaadilõhnaga romantika, söögi ja joogi raamatuid. Samas aga ei seostata selle lõhnaga koomikseid, reisraamatuid, kunstiraamatuid, aiandusraamatuid, krimiromaane ja majandusteoseid.

Oletatakse, et lõhn on see, mis paneb ostjaid oma tavalisi ostueelistusi muutma ning midagi muud ostma.

«Šokolaadilõhn mõjub positiivselt üldisele ostusoovile, kuid negatiivselt kui tahetakse osta midagi konkreetset,» selgitasid teadlased.

Tagasi üles