Seekordses TV3 saates «Kaua võib!» püüdis saatejuht Aivar Riisalu aidata murelikke külaelanikke, kelle majade vahele plaanitakse maanteed. Lisaks uuris ta, mida teha, kui autole grafiti joonistatakse ja mis juhtub, kui poes midagi ära lõhud.
«Kaua võib!»: külarahvast hirmutab plaanitav maantee
Kui läbi küla plaanitakse teed
Esmalt rääkisid oma murest Rapla lähedal asuva küla elanikud, kelle majade vahelt plaanitakse läbi ehitada neljarajaline maantee.
Kolme nädala eest helistas naabrimees Reinule, rääkis asjast, ning siis mindi vallavalitsusse asja uurima.
Tee ehitamiseks on kaks varianti, mõlemad lähevad üle haritud põldude ja majade vahelt.
Külaelanikud ei mõista, miks peab loodust ja iidseid talukohti lõhkuma hakkama.
Lisaks oleks prognoositav liiklustihedus väike. Külaelanike arvates oleks parem variant praegune tee korda teha.
Erkki Mikenberg Põhja Regionaalsest Maanteeametist ütles, et nad ootavad inimesi oma arvamusest teada andma.
Midagi polevat veel otsustatud, sest seda saab alles siis teha, kui kõik pooled kuulatud.
Mikenbergi sõnul loodetakse eelprojekt valmis saada selle aasta lõpuks, kuid tema kogemuste kohaselt võib asi tunduvalt pikemaks venida.
Kui auto joonistatakse täis
Mida teha, kui huligaanid on auto grafitiga «kaunistanud»?
Põhja Politseprefektuuri pressiesindaja Harrys Puusepa soovitas pahateost teatada politseile võimalikult kiiresti, sest nii on suuremad võimalused pätti tabada.
Ehituskeemia müügiga tegelevast firmast öeldi, et autode puhastamiseks on mõeldud seebi baasil tehtud vahend.
Alati tasub kutsuda spetsialist, sest pole teada, kuidas on grafitivärv pinnaga reageerinud, ja ise võib rikkuda auto värvi või tule plastiku.
Mäkerdise küürimine tuleb paraku iseenda taskust kinni maksta, sest vastav kindlustus puudub.
Kui klient pillab kauba
Mida tehakse kliendiga, kes lõhub poes midagi ära?
Evelyn Koppel tarbijakaitseametist ütles, et kaupleja peab vastutama, et kaup riiulil poleks kukkumisohus.
Kui midagi juhtub ja kokkuleppele ei jõuta, tuleb asi kirjalikult lahendada.
Kauplus peab üle vaatama turvalindid ning vastama kirjalikult. Kui klient ka sellega nõus pole, tuleb suunduda tarbijakaitsesse või kohtusse.
Prismast kinnitati, et klient ei pea purunenud kauba eest tasuma, sest see on alati õnnetusjuhtum.
Selveris pole asjade lõhkumised suureks probleemiks ning Hyper Rimist öeldi, et iga juhtumit käsitlevad erinevalt.