Tulevikus võidakse ostjaid hakata kauplustes mõjutama helide abil.
Tulevikus mõjutatakse ostjaid helide abil?
Rootsi toidupoodides käivitati niinimetatud helidušši katsetused, edastab Svenska Dagbladet.
Helidušš kostub laes olevatest valjuhäälditest ning seda saab suunata isegi vaid ühele kliendile.
Kui klient seisab näiteks karastusjookide riiuli ees, siis ta võib kuulda näiteks joogipurgi avamise ja joogi klaasi kallamise heli.
Kui ta astub paar sammu edasi, siis heli kaob.
«See tehniline lahendus sobib kauplusesse hästi. Heli saab muuta ja suunata vastavalt vajadusele,» sõnas selliste helide loomisega tegeleva firma Lexter juht Margareta Andersson.
Rootsi toidukaupluste ketid Ica ja Coop testivad seda tehnikat. Nädala pikkune helikatsetus karastusjookide riiuli juures kasvatas toote müüki 60 protsendi võrra.
Anderssoni sõnul on selline helireklaam mõjuvam kui tavapärane «neli kolme hinnaga» reklaam.
Kuigi helidušši tehnika on olemas olnud juba aastaid ja kasutusel paljudes muuseumides, ei ole seda kauplustes varem kasutatud.
Rootsis alustati poekatsetega alles sel aastal.