Möödunud aasta jaanuaris sattus Türreeni meres Itaalia ranniku lähedal õnnetusse kruiisilaev Costa Concordia, mille kapten Francesco Schettino peab nüüd kohtu ette astuma.
Costa Concordia kapten astus täna kohtu ette
Schettinot süüdistatakse õnnetuse tekitamises, lohakas navigeermises, laevalt põgenemises ja merekeskkonna saastamises, edastab Reuters.
Kapteni advokaatide sõnul ei ole kapten juhtunus ainus süüdlane. Vastutama peavad ka laeva omanikfirma Costa Crociere juhid. See firma maksis miljon eurot pääsemaks kriminaalkohtust.
Giglio saare juures karidele sõitnud alusel hukkus 32 inimest.
Tabloidid andsid Schettinole hüüdnime Captain Coward (Kapten Argpüks). Schettino sõnul ei põgenenud ta kreeni vajunud laevalt, vaid ta komistas ja libises päästepaati ning tegeles edasi päästeoperatsiooniga maalt.
Kapteni sõnul oli alus juba 90-kraadises kreenis kui ta aluselt lahkus.
Schettino sõnul on ta südametunnistus puhas ning ta on valmis kohtu ees selgitusi andma.
Kapteni paljud kolleegid toetavad teda. Costa Crociere veel ühe kapteni Mauro Mautone sõnul on Schettino usaldusväärne ja heade oskustega kapten.
Samuti tunnistajaks kutsutud moldovlanna Domenica Cemortan, kes oli enne õnnetust koos kapteniga. Naise kinnitusel on kapten usaldusväärne ja väga viisakas inimene.
Laiaulatuslikul kohtuprotsessil osaleb sadu advokaate ja tunnistajaid, kellest enamik on prokuröride kutsutud.
Kõige suurem kapteni vastane asitõend on rannavalve kõne, milles päästmist koordineeriv töötaja sõimab kaptenit ja käsib tal alusele tagasi minna.
Schettino kaitsjate sõnul mängis õnnetuses omanikfirma rolli ning asendusgeneraatorid ja uksed ei töötanud korralikult.
Neli meeskonnaliiget ja üks Costa Crociere juhtidest on valmis süü omaks võtma, et saada kergem karistus. Nende kohus peetakse Schettino omast eraldi, kuid see lükkus Itaalia advokaatide streigi tõttu.
Ka Schettino homne istung lükkub streigi tõttu edasi.