USAs Browni ülikoolis tehtud uuring näitas, et seksuaalse alatooniga pildid naistest mõjutavad seksi suhtes konservatiivseid mehi enam kui seksuaalvallutuste suhtes liberaalsemaid mehi.
Seksuaalse alatooniga pildid mõjuvad konservatiivsetele meestele enam
Uuring paljastas, et konservatiivsed mehed, kes üheöö suhteid eriti ei harrasta, võivad pärast ilusate bikiinides naiste nägemist ümber mõelda, edastab Huffington Post.
«See on sarnane teismeliste alkoholitarbimisega. Enamik neist ei lähe välja eesmärgiga end täis juua, uid kui neile pakutakse alkoholi, siis nad võivad seda teha. Samuti on paljude täiskasvanutega, neil ei ole üheöö suhted plaanis, kuid soodsa olukorra tekkides võivad juhuseksi harrastada,» selgita psühholoog Megan Roberts.
1980. aastatest alates tehtud uuringud on näidanud, et konservatiivne suhtumine seksi toob kaasa vähem seksuaalakte.
Samas aga kui seksuaalselt konservatiivsed isikuid siiski võtavad riske, siis on oht, et nad ei harrasta turvaseksi ning võivad levitada suguhaigusi.
See mõistatus on seksuaaluurijaid juba kaua aega paelunud.
Roberts ja ta kolleegid tegid küsitluse 75 meesüliõpilase seas, uurides kas nad on valmis üheöösuhteks võõraga või siis pikemaks suhteks järgneva kuue kuu jooksul. 37 protsenti neist ütles, et ei ole.
Järgmisena tehti sõnade kindlaks määramise test, millesse oli peidetud nappides bikiinides ilusate naiste pildid või neutraalsed fotod näiteks äikesest. Neid pilte oli ekraanil näha vaid kaheksa millisekundit, mis on liiga lühike aeg, et neid teadvusega saaks haarata. Küll aga registreeris need alateadvus.
Järgmises katses täitsid mehed küsimustiku teemal, et nad lähevad peolt koos ära kauni võõra naisega. Meestelt küsiti, et kui tõenäoliselt nad selle naisega seksivad.
Tulemused näitasid, et plaan ja soov ei käi alati käsikäes. Mehe, kes esmalt ei näidanud üles mingit soovi juhuvahekorraks, olid hiljem valmis sellesse astuma rohkem kui seksuaalselt seiklushimulisemad mehed.
Seksuaalselt konservatiivsed mehed olid selleks valmis vaid alles pärast bikiinides naiste piltide ekraanil vilksatamist. Mehi, kes olid juba varem seksuaalsusele orienteeritud, need pildid ei mõjutanud.
Katsetulemuste kinnitamiseks tehti veel samad katsed 112 mehega vanuses 18 – 57 eluaastat. Katse ainus erinevus oli nüüd, et pildid olid selgelt näha. Katsealustel paluti valida fotosid reklaamikampaania jaoks. Osadele näidati seksikaid naisi, osadele aga neutraalseid fotosid.
Jällegi oli katsetulemus sama – seksuaalselt konservatiivsed mehed olid pärast bikiinipiltide nägemist rohkem valmis juhuseksiks.
«Uuringud näitasid, et nappides bikiinides naised mõjutasid konservatiivseid mehi. See kehtis isegi vanemas eas meeste kohta, kes olid kindlas suhtes. Saab teha järelduse, et seksuaalselt konservatiivseid mehi mõjutavad seksuaalse alatooniga asjad ja vihjed rohkem,» selgitas teadlane.