Uus-Meremaal tehtud uuring näitas, et Lego kujukeste näod on kurjemaks läinud.
Lego kujukeste näod on läinud aina kurjemaks
Canterbury ülikooli teadlase sõnul on Lego minifiguuride seas aina vähem neid, millel on rõõmus nägu, kirjutab The Guardian
Teadlane Christoph Bartneck uuris 6000 Lego minifiguuri. Tema sõnul võivad kurjad näod mõjutada nende figuuridega mängivaid lapsi.
Ta lisas, et mänguasjade tootjad kasutavad mänguasjade loomisel aina enam konflikti teemat.
«Tähtis on teha kindlaks, millised ilmed on laste jaoks sobivad ning kuidas lapsed neid omaks võtavad. Mänguasjad avaldavad arenevale lapsele suurt mõju,» selgitas uurija.
Bartneck jagas oma uuringus Lego figuurid vastavalt näoilmele mitmesse emotsionaalsesse kategooriasse.
«Üha enam on mänguasjade teemades konfliktsituatsioone. Tihtipeale hea ja kurja vaheline võitlus,» sõnas uurija.
Ta lisas, et Lego annab igal aastal välja uue näoilmega kujukesi. See mänguasjatootja on seda teinud alates 1990. aastatest. Rõõm ja viha on kujudel kaks põhilist emotsiooni.
«Samas ei saa kujude näoilmeid sageli seostada otseselt hea või halvaga. Ka head tegelased kannatavad ning kurjadel võib olla ingellik ilme. Samas on aga näoilmete hulk laienenud,» nentis Bartneck.
Teadlase sõnul kasvavad tänapäeva lapsed üles koos Lego mängudega ning neile jäävad meelde kujude ilmed, mida nad võivad hakata jäljendama.
«Selle tõttu tuleks kujude ilmeid hoolikalt valida. Natuke koomilised ilmed on kõige sobivamad,» lisas Bartneck.