Menüü ja söömise sagedus sõltub Vetevana tujudest - kui ikka väga loobib, ei lähe kõht õieti tühjakski.
Võrreldes Balti merega lisandub alates Põhjamerest tavapärastele toimingutele loodete jälgimine ja sadamasse saabumisel kogu laeva pesu mageda veega. Vastasel juhul sädeleb kõik soolakristallidest.
Eksootilisim paik, kus oled oma laevaga käinud?
Eksootikat on maailmas kõikjal, kui vaid seda näha oskaks. Oma koduümbrustki peaksime vaatama silmaklappideta, avatud meelte ja südamega. Väinameri, Kihnu ja Ruhnu, Soome saarestik, Taani väinad, Norra fjordid, Galedoonia kanal, Hebriidid, Orkney ja Shetlandi saared, Kanali saared, Galiitsia, Portugali rannik, Madeira, Kanaari saared, Kariibi meri ja saared, Bermuuda saared, Assoorid - pärast kõike seda on tõeline eksootika taas sõita kodusadama liitsihil.
Mul on vist oma rännakutega vedanud, sest kõigist on mäletada palju kaunist ja ka õpetlikku. Muidugi, pikemad ja kaugemad sõidud pressivad end esiplaanile, kuid mäletan väga kirkalt ka oma esimest purjetamist kaptenina 1994. aastal rendifirmast Top-Sail laenatud jahiga Katrin.
Reisisihiks oli Turu saarestik ja Ahvenamaa. GPS, milleta tänapäeval ei kujuta meresõitu hästi ettegi, oli siis Eesti harrastusalustel tõeline haruldus ja puudus ka Katrinil. Vaatasin üle purjetamiskursuste konspektist Kalju Toomara loetud navigatsiooniosa ja Kihnu Jõnni kombel panin püksirihmaga kursi Paljassaare otsast Hanko faarvaatri alguse W-poile.
Piritalt sõitsime välja õhtul, sest pimedas on Soome lahe mõlema kalda majakate plingid ju paremini näha ja asukoha määramine seetõttu oluliselt lihtsam. Ja hommikul paremat kätt paistma hakanud esimene linn oligi Hanko.