Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Turbulents tekitas lennuki pardal kaose

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Singapore Airlines lennuk
Singapore Airlines lennuk Foto: SCANPIX

Lennufirma Singapore Airlines lennuk sattus äärmuslikku turbulentsi ajal,  mil pardal süüa pakuti.

Õhuaukudesse sattunud lennuk kaotas järsku kõrgust ning tekkis tugev rappumine, edastab Daily Mail.

 Lennul Singapurist Londonisse sai turbulentsi tõttu kannatada 11 reisijat ja üks meeskonnaliige.

 Stjuardessid andsid reisijatele turblentsi tekkides koheselt käsu kohtadele istuda ning turvavöö kinnitada.

 Pardal olnud reisijad tegid juhtunust fotod ja panid need üles pildijagamisleheküljele Instagram.

 Reisija Alan Crossi sõnul oleks reisijaid pidanud turbulentsi eest hoiatatama ning söögi jagamine katkestatama.

 Cross lisas, et kohvi lendas lakke ning tekkis tunne nagu oleks liftiga šahtisügavusse kukkumas. Kõik, mis ei olnud kinni lendas vastu lennuki lage.

 Üsna varsti pärast seda, kui oli süttinud turvavöö märk, andis kapten ka stjuardessidele käsu kohtadele istuda.

 «11 reisijat ja üks meeskonnaliige said kehavigastusi kui lennuk järsku kõrgust kaotas. Londoni Heathrow lennujaamas ootas neid kiirabi. Turbulentsi tekkides lülitati turvavöö märk sisse ning toidu serveerimine katkestati,» seisis lennufirma teates.

 Crossi sõnul olid stjuardessid pärast juhtunut väga viisakad ja abivalmid.

 Teadlaste kinnitusel on tulevikus lennureisid kliimamuutusest tingituna märksa turbulentsirohkemad.

 Arvutisimulatsioon näitas, et atmosfäärilised jugavoolud need, mis turbulentsi tekitavad. Uuringu kohaselt kasvab lennukitel oht sattuda tugevasse turbulentsi 2050. aastaks kahekordseks.

 Samuti kasvab jugavoolude ja turbulentsi võimsus.

Tulevikus on lendudel märksa sagedamini näha märki istuda ja sulgeda turvavööd kui varasematel aegadel ja nüüd.

Pilte vaata siit.

Tagasi üles