Eile õhtul lõppenud drifti meistrivõistluste etapil tõestas mullune driftimeister Eduard Vahemets, et ta on parim driftija ning noppis pro-klassi võidu. Street-klassis poodiumi kõrgeimale kohale astus Allan Lätt. Lätlasi ei lastud üldse poodiumile.
Laitse driftil võidutsesid Vahemets ja Lätt
Viimased kaks päeva on Laitse Rallyrajal käinud tõsine külg ees sõitmine – toimus Eesti drifti meistrivõistluste etapp, mis oli street-klassile järjekorras teine ning pro-klassile kolmas. Pro-klassi võistlesid nii eestlased kui lätlased, sest võistlus käis ka Läti meistrivõistluste arvestuses. Kohal oli kokku 37 võistlejat, neist 15 pro- ja 22 street-klassis, kes pärit Eestist, Lätist ja Soomest.
Ilm, mis on üks olulisemaid võistluste kulu mõjutajaid, oli väga mitmekülgne. Reedeõhtuse treeningu võib lühidalt kokku võtta, kui vees iluuisutamine, sest vihma kallas pangedena ning sõitjatel oli tükk tegemist, et leida sellistes tingimustes kõige optimaalsemad sõiduvõtted. Laupäevaks, võistluste põhipäevaks kärsatas tõsiselt särav päike kõiki kohalolnuid. Sõitjatele oli sellist kuumust üsna raske taluda, sest võistluskostüüm peab olema pikkade käiste ja püksisäärtega ning autosalongigi kütab lisaks päikesele kuumaks mootor ja käigukast.
Pro-klassi kvalifikatsioonis tegi parima tulemuse Team Ghosti sõitja Jarmo Luht, kes edestas konkurente üsna suurelt teenides kohtunikelt maksimaalsest 100 punktist 84. Temale järgnes tänavune pro-klassi uustulija ja suur üllataja Märt Kuvvas, kes teenis 76,5 punkti ning kolmanda tulemuse sõitis välja Eduard Vahemets. Kvalifikatsioonist ei teeninud ühtegi punkti kolm sõitjat – Janis Butans, Andrejs Novopaviovskis ja Jako Pino, kes seetõttu ei pääsenud ka eliminaatirsõitudesse. Kvalifikatsioonis kõige kiirem kurvi siseneja oli Henri Puhmas, kes tegi seda kiirusel 115 km/h.
Eliminaatorsõitudes läks Puhmas kohe esimeses lahingus täispangale, mis tegelikult jättis ta edasistest sõitudest ilma – ta pingutas sõiduga üle ning sõitis Tõnis Kipperi ees pisut rajalt välja ning see läks maksma talle edasise võistluse. Taavi Toomara aga asus kõigepealt võistlusesse soomlase Juha Pöytalaaksoga, kelle võidulootused Toomara kustutas. Seejärel võttis Toomara ette Märt Kuvvase ning pani tema vastu maksma oma kogemused – Kuvvas võitles, aga pidi Toomarale alla vanduma pärast väga tasavägist kordussõitu. Vanameister Vahemets aga kustutas Kuvvase meeskonnakaaslase Rait Lemberi võidulootused ning järgmisena sattus ta vastakuti oma tiimikaaslase, Taavi Toomaraga. Meeskonnakaaslaste omavahelises sõidus oli Toomaral tükk tegemist, et hoida end stabiilselt Vahemetsa läheduses, ent kohati see ei õnnestunud nii domineerivalt, nagu tegi seda Vahemets Toomara taga sõites.Jarmo Luht aga lõpetas Karl-Sander Lebbini ja Edmunds Erglise võistluse ning saatis nad asju pakkima. Kusjuures, Erglis on Lätimaa üks parimaid sõitjaid. Luht aga läks nüüd vastakuti drifti vanameistri Vahemetsaga. Ka selles tandemis ei andnud Vahemets järele ning domineeris mõlemad sõidud. Vahemets astus sellega taas esikohale ning Luht tõusis esmakordselt drifti meistrivõistluste poodiumile – auväärsele teisele kohale.
Street-klass oli sel korral väga üllatusterohke. Võistles 22 sõitjat, kellest nii mõnigi oli äsja auto valmis saanud ja esmakordselt rajal. Kvalifikatsiooni parimaks sai oma jõulise, ent samas rahuliku sõidustiiliga tuntud Allan Lätt, temale järgnes Margus Mangus. Kvalifikatsioonitulemuste kolmandalt kohalt leiab täiesti uue nime – Taisto Kala, kes alles hiljuti sai oma auto valmis ning osales driftivõistlusel esmakordselt. Tõsi, ta on küll pisut enne võistlustele tulemist ka harjutanud, mille eest ta tänab AL Drift Teami. Lisaks Kala hämmastavatele sõiduoskustele väärib tähelepanu ka tema auto, milleks on midagi teistest erinevat. Nimelt, ta sõidab Ford Sierraga, mis pole tavaline vanaisalt laenatud Sierra, vaid võimas Cosworth. Väga hea kvalifikatsioonitulemuse tegi ka Eesti ainus naisdriftija Marje Salumets, kes sai 22 võistleja seas 8. tulemuse. Salumetsa esimeseks vastaseks eliminaatoris oli Kristo Künnapas. Kuna mõlemad võistlejad tegid võrdselt vigu, siis kohtunikud saatsid nad kaks korda kordussõidule. Lõpuks väljus võitjana Salumets, kes järgmises voorus pidi alla vanduma Allan Lättile. Kvalifikatsioonis paremuselt teise tulemuse teinud Margus Manguse võistlus lõppes kohe pärast esimest vooru, kus oli tema vastaseks Mihkel Norman Tults, kes kvalifikatsioonis oli alles 15. kohal. Seejärel lõpetas eelmise etapi võitja Randar Kajo võistluse ning finaalsõidus sai enda vastaseks päeva parima Allan Lätti. Tults ja Lätt võtsid sõitu väga tõsiselt, aga Lätt ei andnud Tultsile võimalustki– Lätti sõidustiil oli intensiivne ning taga sõites hingas ta Tultsile tõsiselt kuklasse. Nii astuski Allan Lätt poodiumi kõrgeimale kohale ning ta võib oma päevaga igati rahule jääda – ta võttis maksimumpunkid võitudega kvalifikatsioonis ja eliminaatoris. Lahingusse kolmandale kohale astusid Taisto Kala Ford Sierraga ja Martin Teppor roosa BMW-ga. Teppor aga ei saanud taga sõites Kalale lähedale ning jäi liiga palju maha. Kala aga ei andnud taga sõites Tepporile asu ning sõitis uks-ukses. Poodiumile sai Kala, kelle jaoks oli see esimene driftivõistlus.
Street-klassi paremik:
Allan Lätt
Mihkel Norman Tults
Taisto Kala
Eesti ja Läti meistrivõistluste pro-klasside paremik:
Eduard Vahemets
Jarmo Luht
Taavi Toomara