Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Piloodid näitasid maandumisel meistriklassi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Helikopter ühele rattale maandumas
Helikopter ühele rattale maandumas Foto: metro.co.uk.

Suurbritannia kuninglike õhujõudude piloodid näitasid meistriklassi, maandudes helikopteriga jääga kaetud kivile ja olles seal ainult ühe ratta peal.

Helikopteris olnute sõnul nõudis 19 tonnise Sea King helikopteriga manööverdamine pilootidelt head närvi ja tasakaalutunnetust, kirjutab Daily Mail.

Norras Bardufossis 1200 meetri kõrgusel mägedes toimunud sõjalistel harjutustel osalenud piloodid näitasid oma taset, maandudes helikopteriga rasketes tingimustes nii, nagu nad pargiks autot.

Briti helikopteripiloodid harjutasid Norra karmides mägistes tingimustes maandumist, kuna sealne keskkond vastab enam-vähem sellele, mis neid Afganistanis Helmandi provintsis ees ootab.

«Manööver algab sellega, et helikopter lendab mäekülje ühel poolel ja saab selle tõttu teha hiljem järsu pöörde laskumiseks. Hiljem viib piloot helikopteri nii maapinna lähedale kui võimalik, tekitades tiiviku abil «lumetormi» ja muutes nähtavuse olematuks. Üks meeskonnaliikmetest avab siis küljeukse ja aitab piloodil masinat sentimeeter sentimeetri haaval näiteks kivini juhtida, kuni rattad puudutavad kivi,» selgitas harjutusmanöövris osalenu.

Briti vägede esindaja kinnitusel harjutasid piloodid seda manöövrit mitu korda, et nad oleksid valmis sõdureid kiiresti helikopterist välja laskma, või mis veel tähtsam, haavatuid pardale võtma.

«Kui piloot on võimeline manööverdama miinus 35 kraadi juures, siis on ta võimeline manööverdama igasugustes klimaatilistes tingimustes,» lausus leitnant Jim Newton.

Newton lisas, et mägisel alal ja kõrbes helikopteriga manööverdamine on põhimõtteliselt sama, nõudes ülihäid oskusi.

Tagasi üles