/nginx/o/2008/03/10/24934t1hc7de.jpg)
Reede hilisööl kuulutas Kuldnõela konkursi žürii prožektorite ja välklampide valgusvihus Viru keskuses juba kümnendat korda välja parima Eesti moedisaineri. Selleks sai kauaaegne õhtutualettide autor Riina Põldroos.
«Loomulikult on mul hea meel, see on väärt tunnustus, ehkki tõtt-öelda olen üllatunud, et see au just minule osaks sai,» tunnistas Riina Põldroos pärast Kuldnõela võitu.
Üllatuse põhjusena nimetas ta olukorda, millesse žürii tänavu tahes-tahtmata sattus: võistelnud kollektsioonid olid lihtsalt väga erinevad.
Võrreldamatud võistlejad
Kui Põldroos esitles sel moepeol õhtutualettide kollektsiooni «Rongad ja luiged», siis kaasvõistleja, Ilves-Extra peadisainer Tiia Orgna tõi lavale spordirõivad, Montoni disainer Janika Sootna esitles trendika linnanaise univormi ning Oksana Tandit hoopis põnevate detailidega täiendatud ja meheliku-naiseliku temaatikaga mängivat klassikat.
«Nii erinevate kollektsioonide seast üks välja valida oli kindlasti raske,» lisas Põldroos.
Oma võidukollektsioonist rääkides tõdes disainer, et mängis linnumotiiviga esimest korda juba 2000. aastal, mil esimest korda noore kunstnikuna Väikese Nõela preemia sai.
«Ma polnud seda motiivi nii ammu kasutanud, mõtlesin uuesti proovida. Loodetavasti leidub neile kleitidele ka kandjaid,» muigas Põldroos, kelle õhtutualetid on hinnas ka kodumaiste prominentide seas.
Muide, tema kostüüme nägid televaatajad ka tänavusel presidendivastuvõtul – Marianne Mikko, Marika Lumi ja Heldur Meeritsa abikaasa kleidid on vaid mõned stiilinäited. Põldroos tõdes, et reede õhtul näidatud kleite pole keegi veel oma garderoobi ihaldanud. «Aga ega mul pole sellega ka mahti tegeleda olnud, sest pärast Kuldnõela võistlust tuli juba Leetu moeshow’le sõita!»
Viru keskuse moepäevade FIBITi korraldaja, kunstiakadeemia moeõppejõud ja Anne moetoimetaja Anne Metsis kommenteeris, et talle on Põldroosi kergelt boheemlik rõivajoon alati südamelähedane olnud.
Boheemliku joonega
«Tema õhtutualetid pole kunagi ülepingutatud, pole nii-öelda kindla peale minekut ega samas ka üle võlli loomingut. Need on naiselikud, kaunid, pingevabad, kerge boheemliku joonega – nagu õrnad pintslitõmbed, aga riidest,» kiitis Metsis tänavuse Kuldnõela laureaadi tööd.
Kiidusõnadega polnud kitsi ka žürii esimees Edward Köster. Tema sõnul polnud määrav ainuüksi kunstniku panus mullusesse moepilti, vaid ka Põldroosi pikaajaline töö klassikalise joone loomisel.
«Ta disainib ajatut klassikat, uuendades ja täiendades seda vaid talle omase kunstnikukäekirjaga. Ta loob klassikalist moodi, mis kestab ajas kauem ega allu trendi tõmbetuultele,» põhjendas Köster.
Žürii esimees lisas sedagi, et kuigi Põldroos loob autorikollektsioone ega ole tööstusdisainer, lubaks tema disaineriküpsus töötada ka rõivatööstuses – seegi on kunstniku hindamisel oluline.
Kui veel ülemöödunud Kuldnõele puhul olid moeauhinna nominentideks peamiselt rõivatööstuses tegutsevad moedisainerid, siis juba eelmisel aastal laiendati nende ringi kõigi moekunstnikega, kelle loominguline käekiri on välja kujunenud ja küps ka suuremateks tootmismahtudeks.
«Moeauhinna laiem tähendus aga ju ongi tutvustada ja tunnustada siinseid moekunstnikke,» märgib Köster.
Riina Põldroos
• Õppinud 1995–1999 kunstiakadeemias
• Töötanud 1997–2001 Eesti Päevalehe moetoimetajana
• Alates 1999 on disainer Moda Nova moeateljees ja alates 2003. aastast disaininud meeste ja naiste riideid Riina Põldroosi Ateljees
• 2004. aastast alates on Stiili moetoimetaja
• 2000. aastal pälvis parima noore moekunstniku preemia Väike Nõel
• 2001. aastal sai aasta disaineri ja parima moeseeria autorina Delfi Naistelehe auhinnad