Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Galerii: kolme aasta pärast peaks Titanic seilama jälle

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy

Austraalia kaevandusmiljardär Clive Palmer alustas kuulsa Titanicu koopia ehitamist ja see peaks valmima kolme aasta pärast.

Laeva töönimi on Titanic II, kuid selle nime all alus seilama ei hakka, kuna see võib olla halb enne, edastab Daily Mail.

Eile New Yorgis toimunud pressikonverentsil paljastati, et uuest laevast saab maailma kõige turvalisem kruiisilaev, kus on päästepaadikoht kõigile pardal olijatele.

Ajaloost on teada, et originaal Titanicul oli päästepaate vaid poolte pardal olnute jaoks.

Ka on uue laeva kere tugevam kui Atlandi ookeani põhja vajunud laeva oma. Uue Titanicu kere on terasest, samas kui esialgse oma oli puidust, mida katsid metallplaadid.

Laevaprojekti käivitanud Palmer ei kinnitanud siiski, et uus alus on uppumatu.

«Kõik, millesse auk teha, upub. On väga hoolimatu väita, et mingi asi on uppumatu. Minevikus öeldi laeva kohta, et see on uppumatu ja nad kahetsesid seda,» teatas miljardär.

Pressikonverentsil näidati ka arvutijoonistusi, milline uus laev välja nägema hakkab.

Kriitikute hinnangul on alus väga sarnane 1997. aastal valminud kassahitis «Titanic» nähtuga. Nüüdses projektis lähtuti originaallaeva sisekujunduses.

Kuus päeva kestev esmareis peaks aset leidma 2016. aasta lõpul. Seilatakse Suurbritanniast Southamptonist USAsse New Yorki.

Uues laevas on ka kolm klassi nagu esialgses. Samas on aga kolmanda klassi reisijate jaoks rohkem pesemise ja WC võimalusi.

Kruiisile tulijad varustatakse 20. sajandi alguse rõivastega aluspesuga. Need rõivad on valmis pandud kajutitesse.

Uuel alusel on küll konditsioneer, kuid puudub televisioon ja internet, ta luua kadunud aegade romantikat.

Uus Titanic on oma mõõtmetelt ja suuruselt originaal Titanicust pisut erinev.

Titanic ja Titanic Ii on sama pikad. Titanicul oli päästepaadikohti 1178 inimesele, uuel Titanicul aga 2700 inimesele. Titanicu pardale mahtus 2223 reisijat, uue Titanicu pardale aga 2435 reisijat.

Esialgse Titanicu meeskonna suurus oli 885, uuel aga 900. Mõlema laeva maksimumkiirus on 24 sõlme. Titanic ehitati 1909- 1912. Titanic II valmib 2013 – 2016. Originaallaev läks maksma 7,5 miljonit dollarit, uus alus on märksa kallim.

Uuel Titanicul on vanalt üle võetud näiteks Türgi saun, Cafe Parisien, kaks miljonäri sviiti, kaardiruum ja kapten Edward Smithi ruumid. Samas saavad reisijad nautida ka kasiinot, kino ja käia šoppamas.

Vaatamisväärsusena on alusel näiteks telegraafiruum, kust originaal Titanicult saadeti abipalve.

Titanic alustas oma reisi 10. aprillil 1912 Southamptonist. 14. aprillil sõitis alus vastu jäämäge ning sai kannatada. Titanic murdus pooleks ja uppus 15. aprillil 1912, viies endaga märga hauda 1502 inimest.

Palmeri sõnul tuntakse uue laeva esmareisi vastu suurt huvi.

«Juba on 40 000 inimest registreerinud sooviga esmakruiisil osaleda. Sõidu eest ollakse nõus maksma kuni üks miljon dollarit,» sõnas Palmer.

Originaal Titanicult ellu jäänute sugulased reageerisid Palmeri laevaehitusplaanile üsna vastuoluliste tunnetega.

Kuulus ameeriklanna, Titanicult ellu jäänud Molly Browni, kes sai hüüdnimeks Uppumatu Molly Brown, järeltulija Helen Benzingeri sõnul on ta väga huvitatud uuest laevast.

Samas kapten Smithi sugulased peavad uue Titanicu ehitamist halvaks maitseks.

Tagasi üles