10 kevadist moehetke

Britt Rosen
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Moelaval üle kolmekümnesed: prantslaste üks stiiliikoone, üle viiekümnene Inés de la Fressange Jean-Paul Gaultier` kõrgmoeetendusel.
Moelaval üle kolmekümnesed: prantslaste üks stiiliikoone, üle viiekümnene Inés de la Fressange Jean-Paul Gaultier` kõrgmoeetendusel. Foto: SCANPIX

Moeajakirjanik Urmas Väljaots, kelle sulest ilmus äsja raamat «Minu Pariis», jagab tähelepanekuid moepealinna värskeimatest trendivooludest.

uba viiendat aastat Pariisis elava Urmas Väljaotsa raamat pajatab muu hulgas sellest, kuis moepealinnas ellu jääda, samuti Pariisi pikantse moeelu tagatubadest. Seal on ka peatükk «17 kevadist hetke», kus kõneldakse, kuhu kadusid moepildistamiselt Chaneli kallihinnalised parukad. Järgnevasse ringvaatesse mahub siiski vaid kümme kevadist moehetke ja -pöörist, mis pariislaste elu sel kevadel vürtsitavad.



Chanel. Coco Chanel on Prantsuse moe- ja filmiilmas üks selle kevade märksõnu. Iseenesest pole ses midagi uut, sest Chaneli moemaja suudab Karl Lagerfeldi taktikepi all pidevalt millegi huvitavaga silma paista.



Tänavu on aga moelegendi nime orbiidile lennutanud Anne Fontaine’i film «Coco enne Chaneli» Audrey Tautouga nimirollis. See räägib kuulsa moelooja aastaist enne talle maailmakuulsuse toonud väikest musta kleiti ja parfüümi Chanel Nr 5. Muide, Audrey Tautou on ka legendaarse parfüümi uus reklaaminägu.



Meigita superstaarid. Praeguse virtuaalreaalsuse ajastul lööb aeg-ajalt lõkkele debatt loomuliku ilu ja kõverpeeglis reaalsuse suhtest. Kui peamiselt süüdistatakse reaalsuse moonutamises moeajakirju, siis seekord on mänguga kaasa läinud hoopiski üks neist, kuigi oma minevikus ja ideoloogias kõige feministlikumaid – Prantsuse Elle.



Ilma arvutitöötluse, profimeigi ja -soenguta – naised ilustamata, kõlas ajakirja hüüdlause, mille all sellised kaunitarid nagu Monica Bellucci, Eva Herzigova, Sophie Marceau, Charlotte Rampling jt üles astusid. Tõsi, Peter Lindberghi kaamera ees ja suurepärase valgustusega.



Säästlik areng. Kevade enim jutuainet tekitanud butiik on Merci. Selle uue põlvkonna elustiilipoe teeb eriliseks eesmärk – kogu kasum on lubatud annetada abi vajavate naiste ja laste fondile.



Unikaalse ideega poe asutajaks on Marie-France Cohen, imearmsaid lasterõivaid tootva luksusbrändi Bonpoint rajaja. Kolm aastat tööd ja tulemuseks on 1500 m² kauplus, kus on spetsiaalselt sellele disainitud kollektsioone alates Yves Saint Laurenti kuulsast safarijakist ja ka harilikumat kaupa, Arne Jacobseni disaini, Acne teksaseid, Annick Goutali parfüüme ja kõike muud ilusat.



Hittpoed. Pariisi pidevalt muutuval moepoemaastikul on peaaegu et üleöö teinud kõige jõulisema debüüdi Marc by Marc Jacobs, COS, the Koopels, Sandro.homme ja Ventilo pour homme.



Kui esimene on kuulsa moelooja «odavama» brändi esinduskauplus, siis COS on H&Mi klassikalisem ja stiilsem vanem vend, the Koopels püüab mõistlikumate hindade eest pakkuda poistele ja tüdrukule kõige trendikamaid, ajastu vaimuga harmoonias kiitsakaid rokisugemetega kollektsioone. Sandro.homme ja Ventilo pour homme keskenduvad aga meesterõivastele, poppide samanimeliste naisterõivaste tuules.



Uued stiiliikoonid. Prantsuse president Nicolas Sarkozy ei toonud endaga kaasa ainuüksi nn uut poliitilist suunda, vaid ka teist tüüpi poliitikud – glamuuripoliitikud!



Tema võrdõiguslikkuse põhimõttel moodustatud valitsuses on võrdselt mehi ja naisi, kelle hulgas leidub ka tõsiseid moegurmaane, kellest kujunes nii moeloojate kui ka -ajakirjade lemmikuid: näiteks praeguseks valitsusest lahkunud Rachida Dati või seal endiselt figureeriv Nathalie Kosciusco-Morizet, rääkimata Sarkozy praegusest abikaasast Carla Brunist ja eksnaisest Cécilia Attias’st.



Supermodellide tagasitulek. Claudia Schiffer Yves Saint Laurenti reklaamides, Stéphanie Seymour Hermèsi catwalk’il, Inés de la Fressange’i etteaste Jean-Paul Gaultier’ kõrgmoeetendusel. Juba paar hooaega tagasi alanud «vanade» supermodellide comeback jätkub. Üle kolmekümnesed naised troonivad nii moelavadel kui ka reklaamikampaaniates.



Lara Stone. Prantsuse Vogue aga kuulutab, et nende absoluutseks lemmikuks ja iluetaloniks on hollandlasest supermodell Lara Stone, kellele ajakiri pühendas kogu veebruarinumbri. Haldjaliku välimuse, blondide juuste, piimja naha ja laurenhuttonliku hambavahega Lara on tõeline amatsoon, keda slaavi piigade invasioonile vastu seada.



Lõhnad. Kui naisteparfüümide seas valitseb kevadine vaikus enne sügisest uudistetormi ja ilma teevad vaid uue reklaamikampaaniaga välja tulnud igihaljad Guerlaini Shalimar, Flower by Kenzo ja Chanel Nr 5, troonib meeste lõhnades noorstaaride trend. Vaestel meesmodellidel polegi enam tööd – kõikjal vaid näitlejad, välja arvatud hooaja edukaimal meesteparfüümil, Paco Rabanne’i 1 Millionil.



Mehine stiil. «Kikilips teeb mehe šikiks,» teavad kõik eestlased. Vana tõde on kohale jõudnud ka moemaailma mogulitele, kes näitasid sel kevadel rahvale ohtralt kikilipsustatud mehi. Ja ka Pariisi ööelus on üha rohkem noori trenditeadlikke just selle aksessuaari kaela riputanud.



Kui teksased on endiselt kitsad, siis lisandumas on ka kitsa joonega, lühikesevõitu ja ülalt voltidega viigipüksid. Sinna juurde veel kaherealine pintsak ja nn tiivakestega sarvraamidega prillid, jalga mokassiinid või kõrged tossud, kaela idamaine sall – see ongi tänavail hooaja moekaim look.



Naiselik stiil. Moepubliku seas lõid sel kevadel kõige rohkem laineid Louis Vuittoni ja Yves Saint Laurenti kollektsioonid, üks lopsakate aksessuaaride, teine ümara siluetiga. Ja juba kannavadki tüdrukud hiiglaslikke aksessuaare, aafrikalikke kotte ja kõrgeid platvormkingi. Kleidikesed aga meenutavad 80ndaid, olles venivast trikotaažist. Jakid seevastu on viktoriaanlikult ümarad ja samas oma minimalistlikkuses ulmelised. Suvekingade lemmikuks on ikka veel gladiaatorisandaalid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles