Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Elektriraudtee meeskond katsetas uute rongide WCsid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Uue moodurongi WC näeb välja selline.
Uue moodurongi WC näeb välja selline. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Elektriraudtee avaldab edaspidi igakuiselt möödunud kuul toimunud uute rongide katsetuste ülevaate, vahendab ettevõtte koduleht.

Detsembrikuus katsetati kokku kolme koosseisu - kahte neljavagunilist Stadler FLIRT elektri- ja ühte neljavagunilist diiselrongi.

Tähtsaimad katsetused olid järgnevad:

  • Välisvalgustuse tugevuse kontroll - katsetusi viis läbi BTC (Lätist), mõõtes tulede ja prožektori tegelikku valgustugevust.
  • Rongi 1401 kaalumine - katsetuse põhimõte oli kontrollida, kas koormus vasakule ja paremale rattale igas rattapaaris on enam-vähem sama.

Jooksvalt toimusid rongi tarkvarade katsetused.

Kohapeal viibisid ka meeskonnad, kes tegelesid WCde ja kliimaseadmesüsteemide katsetustega. Katsetuste eesmärk oli veenduda süsteemide töökindluses madalatel välistemperatuuridel.

Esimesed eelseadistused (peatuste nimed, helid ja koordinaadid) viidi sisse ka rongide reisijateavitussüsteemidesse, andes nii võimaluse läbi viia lõplikud katsetused juba katsesõitudel.

Samuti osalesid katsetustel VEPSi (Veduri Elektrooniline Pardasüstem) kontrollijad, eesmärgiga garanteerida esimese diiselrongi turvalisusvalmidus saabuvate katsesõitude eel.

Oluline on rõhutada, et detsembrikuised katsetused olid staatilised, ehk need toimusid depoos. Katsesõitudele suunduvad esimesed koosseisud jaanuarikuu keskel.

Tagasi üles