Kaubamaja jõuluaja vaateakendel avaneb tänavu pastelsetes toonides muinasjutumaailm, mida kaunistavad suured pärlid ja pöörlevad mannekeenid. Ühtlasi annavad vaateaknad võimaluse head teha – mannekeenid saab iga möödakäija ise liikuma panna, helistades annetusnumbritel ning toetada sellega Liikumispuudega Laste Tugiühingut.
Tallinna kaubamaja vaateakendel pöörlevad mannekeenid
«Tallinna kaubamaja on aastalõpu pidulikke vaateaknaid avanud juba 1960. aastast ja sellel sündmusel on olnud läbi aegade oluline roll pühadeaegses linnakujunduses. Vaateaknad peegeldavad moetrende ja pakuvad inspiratsiooni, mismoodi jõulude ajal kodu kaunistada ja peolauda katta,» rääkis Kaubamaja turundusdirektor Anne-Liis Ostov.
«Tänavused vaateaknad on romantilised ja helged,» lausus Anne-Liis Ostov. «Mannekeenide vahel helgivad 20cm läbimõõduga pärlid, kujud pöörlevad ja liiguvad ning see kõik toimub läbi pitsi ja roosa udu. Muinasjutulist tunnet aitab veelgi luua taustatapeedile trükitud Hille Karmi muinasjutt «Ingli valgus». Aknad on kujundanud Kaubamaja väljapanekuspetsialistid Piret Vapajeva juhtimisel.»
Interaktiivsed vaateaknad on ühtlasi osa kaubamaja aastalõpu heategevuskampaaniast, mis toetab Liikumispuudega Laste Tugiühingut
«Kaubamaja vitriinakendele ja müügisaalidesse on üles seatud pöörlevad mannekeenid, mille saab Elioni heategevusnumbritele helistades ise liikuma panna. Kõnega teeb iga helistaja 3-eurose annetuse liikumispuudega lastele ja selle eest pöörleb mannekeen umbes ühe minuti,» selgitas Anne-Liis Ostov.
Pöörlevate mannekeenialuste autoriks on Eesti noor leiutaja Tanel Linnas. Tallinna ja Tartu kaubamajas on kokku 20 liikuvat mannekeeni.
«Liikumispuudega laps tahab olla õnnelik nagu kõik lapsed, tahab mängida, õppida, olla koos sõpradega – selleks vajab ta oma puude tõttu abi ja tähelepanu, sageli ka erilist tehnoloogiat, mis aitaks tal igapäevaste tegemistega toime tulla,» selgitas Liikumispuudega Laste Tugiühingu esimees Külli Urb.
«Kaubamaja jõulukampaaniast kogunenud raha eest plaanime kompenseerida laste füsioteraapiat, massaaži ja ujumistunde, millest on laste lihaste arengul palju kasu,» rääkis Külli Urb.
«Lisaks vajab mõni laps nutikaid abivahendeid näiteks söömise lihtsustamiseks või treeningut kõnnirobotil – ka neid asju püüame kampaaniaraha eest pakkuda. Taoliste võimaluste olemasolu aitab oluliselt parandada lapse elukvaliteeti ja lisada enesekindlust – seega iga annetus on väga teretulnud.»
Alates detsembrist tulevad kaubamaja kassades müügile veel jõuluteemalised postkaardid, millest saadud tulu annetatakse telefoni teel korjatud rahale lisaks. Postkaardi hind on 40 senti.