Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Uuring: menstruaaltsükkel mõjutab ostlemist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Uuring: menstruaaltsükkel mõjutab ostlemist
Uuring: menstruaaltsükkel mõjutab ostlemist Foto: SCANPIX

Briti Hertfordshire`i ülikooli psühholoogide sõnul on naiste menstruaaltsükli ja ostlemise vahel seos.

Uurijate kinnitusel teevad naised ekstravagantseid ja impulsiivseid oste just enne menstruatsiooni algust, kirjutab The Telegraph.

Psühholoogide arvates aitab ostlemine leevendada hormonaalsete muutuste poolt põhjustatud meeleolulangust ja ärritust.

Teadlased uurisid 443 viljakas eas naise menstruaaltsüklit ja ostuharjumusi.

Pooltel naistest kadus enne menstruatsiooni algust kontroll oma emotsioonide üle ning paljud tegid negatiivse enesetunde parandamiseks impulsiivoste.

«Menstruaaltsükli teatud perioodil ei suuda naised ostukirge kontrollida. Mida lähemal on menstruatsiooni algus, seda impulsiivsem on naiste ostukäitumine,» selgitas psühholoog Karen Pine.

Ta jätkas, et hormonaalsed muutused võivad stressi ja depressiooni põhjustada ning ostlemine on üks lihtsamaid ja kättesaavamaid viise, kuidas neist vabaneda ja oma tuju tõsta.

«Kui naised on mures oma liigsete kulutuste ja nii-öelda emotsionaalse ostlemise pärast, siis tasuks end jälgida just enne menstruatsiooni algamist. Siis on kõige suurem oht, et tehakse impulsiivseid oste ja kulutatakse raha asjadele, mida tegelikult vaja ei ole,» lisas psühholoog.

Ostlemise ja menstruaaltsükli vahelist seost tutvustatakse sellel nädala neljapäeval briti psühholoogide aastakonverentsil.

Tagasi üles