Õnneks jätkub ka positiivseid näiteid Doherty kaasaegsete seas, kes ei tee mitte klassikalist inglise rokki standardite mõttes, vaid klassikalist inglise rokki selle põhimõtete vaimus: kordumatus, artistlikkus, raamidesse mitte mahtuvad isikud ja sügavalt isikupärane, personaalne muusika. Hea muusika nõuab isiksust, mitte lihtsalt head kõrva, kaasasündinud musikaalsust ja osavat näppu kitarritinistamisel.
Peter Doherty looming on Gracelands, see on hiilgus.
Mõtlen, et kui Doherty ei teeks muusikat, vaid lihtsalt kütaks narkotsi kerre ja oleks Kate Mossi ekspeika, kas ta siis oleks sama kuulus, just meelelahutusmeedias.
Vastus on: ilmselt oleks sama kuulus jah. Kui paljud neist lugejaist, kes loevad uudiseid Doherty vanglasolekust ja kohtuprotsessidest, tema narkootikumide tarvitamisest ja muudest skandaalidest, sellest, et ta ei ole Kate Mossist ikka veel üle saanud, üldse teavad ansamblit The Libertines? Või mida ütleb neile nimi Babyshambles?
Olen kindel, et paljudele mitte midagi. Ometi on mõne aasta eest laiali läinud The Libertines, Doherty endine bänd, võib-olla kõige tähtsam briti rokkgrupp 21. sajandil, mis jääb üleilmsesse muusikaajalukku kindlasti ka kümnendite kuludes.
Või et Doherty praegune bänd Babyshambles on praegustest briti bändidest ilmselt kreatiivseimaid, plahvatuslikemaid, mis ei tee lihtsalt muusikat nagu The Kooks, vaid mis elab seda iga pooriga iga sekund läbi - selline mulje jääb, kui netist nende laive vaadata ja välismeediast intekaid lugeda.