Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Hirmkalli kreemikohvri ostnud naine: nad võtsid ära olulise osa mu enesehinnangust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Elu24
Copy
Radar
Radar Foto: Kanal 2

«Radari» väitel otsib hirmkalli kosmeetika pakkuja DeSheli uusi kliente omapärasel moel - neid solvates.  

Mitme naise sõnul meelitab firma alatute võtetega ostma kreemikohvrit, mille hind on ligi 1500 eurot. Tarbijakaitses on kaheksa kausta naiste kaebustega, mille sisu on enamvähem sama.

«Enne, kui ma kosmeetikatooli jõudsin, olin ma emotsionaalselt viidud sellisesse seisundisse, kus peas trummeldas ainult üks mõte - et minu näo seisukord on nii halb, et siin ei aita mitte miski. Ainult üks asi ilmselt võibki aidata,» kirjeldas 50-aastane eksklient oma tundeid.

DeSheli ärimudel töötab nii, et ühel päeval saab naine telefonikõne. Helistatakse salongist. Öeldakse, et tegemist on uue vastavatud salongiga ja et neil on hea meel pakkuda teile tasuta näohooldust.

«Mõtlesin, et miks mitte ennast premeerida,» selgitas naine, miks ta alguses üldse DeSheli salongi sattus. «Tegu ei olnud päris tavapärase salongiga. See oli väga hubane ja õdus, kristall-lühter laes, valgetes kostüümides kosmeetikud liiguvad sahiseval sammul ringi.»

Et kõigest sellest paremat pilti saada, palus «Radar» ühel katseisikul DeSheli protseduur enda peal läbi teha. Ta kandis salakaamerat, mis jäädvustas tema peal läbi viidud protseduuri. Paraku keelas DeShelis kosmeetikuna töötava Tiina Jantsoni advokaat hiljem salvestatu avaliku esitamise.

«Alguses oli kohe 30 minutit kohvri sisututvustust,» rääkis 33-aastane katseisik Deisi Helemäe-Sarv protseduurist, mille viis läbi kosmeetik Tiina Jantson.

Deisi Helemäe-Sarv
Deisi Helemäe-Sarv Foto: Kanal 2

Kuivõrd sarnased on DeSheliga naiste kogemused, see selgus kõrvutades katseisik Deisi juttu ühe teise DeShelis pettunud naise jutuga.

«Protseduurini ei jõutudki niipea,» ütleb ka 50-aastane naine. «Kui siis kena tütarlaps mind tuppa sisse kutsus, siis ta andis mu kätte peegli, millel oli suurendus. Mina vaatasin peeglisse ja ütlesin, et arvestades minu iga täiesti kobe mutt ju! Ja siis tuli nagu välk selgest taevast: «Te olete enneaegselt vananenud! Teil põsed ripuvad!» Ma vaatasin, issand, ripuvadki! Ja ta jätkas: «Vaadake, millised poorid teil on!» Jeesus, poorid tundusid suurendusklaasis nii hiiglaslikud, et sinna mahub terve rusikas sisse!»

Deisi kirjeldas oma peeglikogemust: «Kui ma ütlesin, et mul on nina peal täpp, siis pool vestlust käis selle nina ümber.»

50-aastase naise näo kohta ütles kosmeetik, et kõik on täiesti käest ära lastud. «Ja kui ma siis olin teada saanud, et mul on peaaegu surmaeelne seisund ja ma näen välja nagu 75, siis ausalt öeldes oli mul täitsa ükskõik, mida nad mulle pähe määrisid. Mõtlesin ainult selle peale, kuidas sellest õudusest pääseda, sest sellise näoga ei julge enam tänavalgi käia.»

Deisi lisas, et kogu tunnikene, mis protseduur kestis, käis pidev müügitöö ja DeSheli toodete promomine tehes samal ajal maha kõiki teisi maailma kosmeetikume.

Protseduur on aga omaette kummaline. Naiste nägu hakatakse hooldama, kuid tegelikult tehakse ära ainult pool nägu.

«Siis paluti uuesti vaadata, kas on muutust võrreldes teise poolega,» kirjeldas 50-aastane naine. «Minu arust polnud mitte mingit vahet. Andsin sellest ka teada. Kuid kosmeetik ütles: «No kuulge vaadake, on ju küll!»»

Deisi kirjeldas oma kogemusest seda etappi, mil pool nägu tehtud sai. Tiina Jantson juhtis tähelepanu just töödeldud otsaesisele, et näete, siin ei ole ju enam kortse. «Ma ütlesin, et ma ei näe teisel pool ka kortse. See on miimika. Jantson aga jätkas kinnitamist, et kortsud on kadunud.»

Tiina Jantson
Tiina Jantson Foto: Kanal 2

50-aastane naine ütles, et tema lõpuks ei julgenud enam kosmeetikule vastu vaielda, vaid lihtsalt noogutas, et jah, kortsud on kadunud.

Hanna Turetski-Toomik Tarbijakaitseametist ütles, et sellele järgneb kliendi töötlemine selleks, et ta ostaks ligi 1500 eurot maksva DeSheli kreemikohvri. «Kliendile tehakse väga selgeks see, et teil on kaks võimalust: kas te tõusete siit nüüd püsti pooleldi hooldatud näoga või me teeme teise poole ka korda, aga... »

Korda tegemisel on oma hind. Klientidel soovitatakse tungivalt osta endale DeSheli toodete kohver, mis maksab ligi 1500 eurot.

«See oli nii suur hind, et mina ütlesin rahulikult, et sellises suuruses otsuseid mina üksi meie peres ei tee, vaid koos abikaasaga,» jutustas 50-aastane naine.

Deisi lisas, et tema kosmeetik Tiina Jantson arvutas välja, et selle kulu aasta peale oleks umbes kolm eurot päevas. «Ma ütlesin ikkagi, et ma ei taha seda. Mille peale Tiina ütles lause: «Teie nägu on teie visiitkaart. Ja niimoodi te ennast esitletegi - te ei hoolitse oma visiitkaardi eest!»»

Esialgsest tõrkumisest 50-aastase naise puhul hoolimata tuli DeSheli teenindaja välja erakordse pakkumisega. Naine kirjeldas: «Ta ütles, et kuna müügijuht pole veel koju läinud, siis nad saavad mulle teha allahindlust. Ja et nad saavad mulle ka järelmaksu pakkuda.»

Naise töötlemine jätkus. «Küsiti, mis on minu piir, mis suurusjärgus raha kasutamise otsuseid ma võin ise teha. Ma ütlesin sada eurot. Aga lisasin, et mul pole raha kaasas. Kuid ka sellele probleemile leiti lahendus ja öeldi, et ma võin maksta hiljem. Ühesõnaga, mulle tekitati tunne, et mis iganes, aga spetsiaalselt minu jaoks on neil lahendus olemas.»

Tarbijakaitseametist kinnitati, et naised, kes nende poole on pöördunud DeSheli kaebusega, on kõik hästi haritud ja kõrgeteltöökohtadel. «Nad on kõik kenad naised. Enneaegsele vananemisele ei viita küll miski,» märkis Turetski-Toomik.

On hämmastav, et paljud naised kinnitavad, et DeSheli on neid kuidagi teistmoodi mõjutanud, mistõttu nad kohvri on soetanud. «Mõni on väitnud isegi, et neile on jäänud mulje, et neid on kuidagi hüpnotiseeritud,» ütles Turetski-Toomik.

«Kui keegi sulle väga spetsialisti häälega ütleb, et sul on midagi väga korrast ära, siis võetakse su terve mõistus ka ära. Sest võetakse ära oluline osa sinu enesehinnangust. Ma ei olnud väga rahulolematu endaga enne, aga isegi minul suudeti vaip alt niimoodi alt ära tõmmata, et ma haarasin sellest õlekõrrest,» tunnistas 50-aastane naine.

Naine ostistki endale ligi 1500 eurot maksva kohvri. «Kohvriga koos ma lahkusin koju. Kodus seda sel õhtul lahti ei teinud. Järgmisel hommikul ärgates avastasin lõua pealt kaks punni.»

Turestki-Toomik ütles, et see pole ainus juhtum, kus naine kaebab lisaks kõigele ka toodete kvaliteedi üle.

«Radar» pöördus küsimusega, miks ei ole naised DeSheli kogemusega rahul, ka Eesti salongi juhatajate poole. Irena Unukainen ja Ruslan Ivanov on DeShelist tekitanud endale korraliku sissetuleku allika. Näiteks 2014. aasta kasum oli neile kuuluvatel ettevõtetel ligi 400 000 eurot, millest 100 000 eurot said nad maksta endale dividendideks.

«Radar» suhtles Unukaineni ja Ivanoviga kuu aja jooksul korduvalt meili teel, kuid nad ei leidnud aega kaamera ees vastuste andmiseks. Oma e-kirjas teatasid nad, et tegutsevad vastavalt Eesti vabariigi seadustele. Küsimusele, kuidas käitute, kui klient pole rahul, vastasid nad, et kliendi rahulolu on neile väga tähtis ning et nad püüavad alati leida kliendi jaoks personaalse lahenduse.

DeSheli kohvriga koju läinud naine pöördus oma õiguste kaitseks Tarbijakaitseametisse. Nende abil õnnestus tal firmale kohver tagastada ning rahagi tagasi saada.

Tarbijakaitseametis on menetlus DeSheli osas pooleli. Firmat kahtlustatakse ebaausa kauplemisvõtte kasutamises, mis on Eestis keelatud ning mille eest võib juriidilisele isikule määrata kuni 10 000 eurot rahatrahvi.

DeSheli uute klientide värbamine käib läbi eelmiste klientide. Nimelt peab iga kosmeetikutoolis istunud naine jätma endast maha kolme kuni kuue sõbranna nimed ja telefoninumbrid, et DeSheli saaks neile helistada ja tasuta näohooldust pakkuda.

Tagasi üles