Selgusid Eesti Laulu viimased viis finalisti

Elu24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Reede õhtul toimus konkursi Eesti Laul 2014 teine poolfinaal. Žürii ja rahva poolt saadud punkte liites selgus, et 1. märtsil Nokia Kontserdimajas toimuvale lõppvõistlusele pääsesid Traffic, Maiken, Sandra Nurmsalu, Norman Salumäe ja Brigita Murutar.

Žürii lemmikuteks olid MiaMee, Sandra Nurmsalu, Traffic, Norman Salumäe ja Maiken.

Žüriiliikme Mart Niineste kommentaar: «Nii nagu iga rahvas väärib oma valitsejaid, väärib ta ka oma popmuusikat, meeldib see lõpptulemus igaühele või mitte.»

Žüriiliikme Erik Morna sõnul on tema lemmikuteks nendes poolfinaalides olnud just teise koha väärilised laulud, ehk teisisõnu laulud, mis finaali ei pääsenud. «Žürii üldine lõplik otsus tuleb mulle alati üllatusena,» kommenteeris Morna.

Televaatajad helistasid teises poolfinaalis üle 11 000 korra.

Teise poolfinaali žüriisse kuulusid Nele-Liis Vaiksoo, Valner Valme, Anna Põldvee, Olav Osolin, Heini Vaikmaa, Mart Niineste, Erik Morna, Owe Petersell, Els Himma, Liis Lemsalu ja Tauno Aints.

Esimesest poolfinaalist pääsesid finaali Kõrsikud, Wilhelm, Tanja, Lenna ja Super Hot Cosmos Blues Band.

II poolfinaali esinejad ja saatejuhtide kommentaarid

1. Norman Salumäe - «Search»

Indrek Vaheoja: Minu arvates oli see klassikalise hea peo näide - vaatad kõrvale ja näed, et jälle keegi tuttav tuli.

Mart Juur: Mulle ei meenutanud see klassikalist head pidu, vaid hommikut Elroni rongis. Istekohti oli, inimesed seisavad ja vanguvad. Kui rääkida laulu esitusest, siis see mulle väga meeldis. Laulu kirjutamine on keeruline protsess, sa pead kirjutama viisi kolm minutit, sõnad, jälle kolm minutit, lindistama muusikat kolm minutit, laulma kolm minutit. Juba 12 minutit läinud. Siis sa pead selle ära kuulama. Me kõik kuulasime kolm minutit. Tuhandeid minuteid on juba läinud ja see laul läks kõigile südamesse, ma arvan.

Vaheoja: Kui vaatame kvantitatiivselt tasandilt, siis noormees Hunt on juba Eesti Laulu võitja - temal on kaks laulu, teistel hädapärast üks.

2.  Lauri Pihlap - «Lootus»

Vaheoja: Mul on tunne, et tegu on kaveriga. Sellenimeline lugu on meil ju Eurovisioonil juba käinud. Janika Sillamaa «Lootus».

Juur: Aga kulla sõber, see oli ju nii hea laul, et võib jälle tulla. Sest omal ajal, kui Sillamaa veel käis, siis polnud Euroopa valmis sellist laulu valima. Mulle väga meeldib see, et Lauri kannab nahkjakki. Ma ise kannan nahkjopet kogunisti. Nahkjope on väga praktiline riietusese, sest kui see läbi keeta, siis surevad kõik täid, mistõttu ei ole tüüfuse edasikandmiseks praktiliselt mingit võimalust. See on väga oluline praegusel külmal ajal, kui nakkushaigused levivad. Kord nädalas võtta suur pada ja läbi keeta. Kui võtta kartulit ja peeti juurde, saab ka supina kasutada.

Vaheoja: Lauri on hea näide, kui järjekindel võib olla inimene. Ta on tulnud tantsijana juba Eurovisiooni võitjaks ja nüüd proovib ka lauljana. See peaks olema kõikidele Eesti inimestele hea eeskuju.

3.  Nion - «Muud pole vaja»

Juur: Ma jäin laulu sõnu kuulama ja see oli väga kõnekas tekst, mingis mõttes tüüpilise eesti naise wishlist, et ta tahab tulle hüpata, pöörelda, joosta... Siis tahab, et elukaaslane, ole siin, ja siis lõpuks, et muud pole vaja.

Vaheoja: Väga õige, niimoodi, et sul jääb ikka kahtlus üles, et mida siis tegelikult vaja oleks. Ma räägiksin moest natuke. Minu arvates Euroopa näeb väga ilusti, kuidas on defineeritud õlad. Niimoodi konkreetselt defineeritud õlad, see on suurepärane! Teistel tüdrukutel pagunitega defineeritud, aga poistel jäi nagu midagi puudu.

Juur: See oli jälle niimoodi, et tüdrukutel olid pagunid, aga poisid olid reamehed. See on ka ilus näide võimuhierarhiast sugude vahel.

Vaheoja: Jaa, et kõik on selles osas tasakaalus. Midagi ei ole halvasti. Minu arvates praegu väga oluline samm Euroopa suunas tehtud.

Juur: Mitte Euroopa suunas, vaid Kesk-Aafrika suunas.

4.  Maltised - «Elu»

Henrik Kalmet: Vot seda on hea vaadata. Tavaliselt on ikka selline olukord, et vanemaid häbenetakse. Ikkagi, et issand jumal, mõtle kui isa tuleb kuskile kaasa, et äkki saaks ikka ilma minna. Ma mõtlen, et minu isa kindlasti tahtis ka Eesti Laulule kaasa tulla täna õhtul, aga mina ei võtnud, sest minul oli kuidagi nagu piinlik.

Juur: Ma nägingi sinu isa päeval Selveris ja ta ütles, et ta väga tahaks tulla Eesti Laulule, aga ta ei saanud... Tegelikult Maltiste laul mulle väga meeldis ja oli ka väga mõtlemapanev laul, sest see esitas väga tüüpilise süžee Eesti kirjanduse ajaloost, mis ütleb, et vana peremees on elujõudu täis ja ei anna poistele talu üle. Ja me näeme, kuidas juhtub selline domineeriv isa ja siis poisid ei pääse löögile. Näeme, kuidas isa laulab, pakub torti... aga üks poiss mängib elektriklaverit Pille. Ta pole ikka saanud adrakurgi pihku. Päris klaverit valdab lava peal ka vanamees.

Vaheoja: Isa paneb veel hobuse vankri ette, sõidetakse poolde linnateele ära ja ots ringi ja koju tagasi! Minule see tordisöömine jäi valusaks torkeks, sest minu väike ansambel on praegu Põlva vallavanema juures vastuvõtul. Söövad sulapekki, aga meil on laud tühi ja Maltised söövad torti!

5.  Sofia Rubina - «City Lights»

Kalmet: Meie siin tagaruumis panime korraliku peo püsti, sai ikka kolmekesi puusi nõksutatud. See lugu meenutas mulle minusuguste klassiõhtut, et tüdrukud tantsivad ja poisid on nutiseadmes.

Vaheoja: Mina üldse vaatasin, et mis see Vormsi Enn seal taga teeb, et miks ta Facebookis kogu aeg on. Lavale tuled, ole ikka teistega, pane kinni see arvuti.

Kalmet: See oleks väga hea Eesti müügiartikkel, et olukord on raske, on vaja kärpida ja säästa. Kui saadaks Eurovisioonile ainult läpaka? Ja Vormsi Enn on ise Skype'i vahendusel Tallinnas ja ütleb, et siit tuleb minu küte, kuulake, enjoy, ja muide - Skype on ka meie tehtud! Ja paneb play ja sealt lihtsalt tuleb.

Juur: Mulle see laul väga meeldis, sest see meenutas 90ndaid aastaid, kui kuskil juurviljavaasis toimusid reivid nimega Vibe ja kõik Tallinna pankurid tantsisid ja hommikul läksid uimase peaga tööle ja tuli majanduskriis. Ebameeldiv mälestus, aga kaunis ikkagi.

Vaheoja: Loodame, et see lugu ei vii majanduskriisini.

Kalmet: See lugu tõestab, et inglise keel töötab. Sest kolm minutit korrata: linnatuled, Tallinna, linnatuled, pime, pidu, pidu. Communication is everything.

6.  MiaMee - «Fearful Heart»

Juur: Enne, kui räägime MiaMeest, pean rääkima žüriist. Seda tutvustust vaadates tekkis päris õigustatud hirm, et kas me leiame üles selle õige Eesti laulu, sest retsept, kuidas leida head, toimivat poplugu on väga lihtne - laul peab meeldima lastele ja peab meeldima geidele. Praeguses žüriis on minu meelest ainult üks alaealine, kes on Niineste, kes sellisel kellaajal ei tohiks üldse üleval olla, ja geisid pole ühtegi. Ma ei tea, kas leiame selle laulu. Samas on žüriis väga palju naisi ja naiste muusikamaitse on teadupärast selline, et nad kalduvad eelistama laule, mis ei sega. Aga popmuusikas murravad läbi laulud, mis segavad.

Vaheoja: Aga vaata, kui viisakalt oli välja mõeldud selle laulu sõnum. Kui ei oska millestki laulda, laulad loodusest. Kui jälle midagi muud ei ole, tervisest, südameprobleemidest. Euroopa saab sellest aru, sest ka Euroopas on haigeid inimesi.

Juur: Sul oli tegelikult hea mõte, et selle suusatajal olid läätsed, millega pälvis palju tähelepanu.

Vaheoja: Seda laulu oleks saanud ka värvilisemaks teha, oleks pidanud need Grete Gaimi läätsed silma panema. Need on ju olemas siinsama rahvusringhäälingus.

Kalmet: Mart, sa ei olnud meiega eelmine nädal, aga laste teemat ei tohi puutuda, sinna ära mine! Kas sa tahad teipi? Niineste, olgu, on alaealine, sellest me enam ei räägi. Tema vanemaid me ei kritiseeri.

Vaheoja: Mind pani see laul mõtlema elu põhiväärtuste peale...

Juur: Raha, kiired autod ja kaunid naised?

Vaheoja: Täpselt niimoodi. Ja lisaks sellele tulin selle mõtte peale, et näe, mul on kümme sõrme.

7.  Traffic - «Für Elise»

Vaheoja: Kui see lugu käima hakkas, kuulsin kohe sedasama Maltiste tordisöömise laulu. Täpselt sama. Ja kui vaatame Silverile näkku, kas me ei näe seal Maitu? Võibolla tal on üks väike poeg veel... Jätan siin küsimuse õhku, aga võibolla ma läksin jälle liiale.

Kalmet: Kas me eelmine nädal ei üritanud Eesti Laulul välja juurida kõiki neid väikseid pille, mis ei vasta mehe mõõtmetele.

Juur: Mulle tuli meelde kooliaeg, kui tööõpetuse tunnis käskis teha tappide karbi puust. Tegime selle valmis, õpetaja vaatas seda pikalt ja ültes, et ikka parem kui mitte midagi.

Kalmet: Mina lugesin siit välja kodeeritud sõnumi. Ma ei kuuldnud «Für Elise», ma lugesin, et see on..

Juur: Stig Heil?

Kalmet: Ei, ma mõtlesin, see on Füürer-Ruti tütar, kellest jutt käib...

Vaheoja: Stig Heil! Hitler tarvis!

Kalmet: Palun issand, meil ei ole nii palju teipi!

8.  Maiken - «Siin või sealpool maad»

Kalmet: Vot see oli nüüd õppevideo kõigile lauluõpilastele. Vaadake, võtke jalad kõhu alt välja ja tehke järgi. Vot niimoodi tuleb osaleda.

Juur: See polnud ainult õppevideo, vaid sellel laulul oli kaks väga kõva sõnumit veel. Esiteks oli inimene kirjutanud ballaadi ja ballaadi kirjutamine on väga tugev märk, see näitab, et inimesel on aega ja ta ei pea kiirustama. Teine oluline asi oli see, et keskajal kandsid jõukamad inimesed pikemaid riideid. Maikenil samuti pikk kleit, mis on väga oluline staatusesümbol, et see inimene ei pea tegema tööd ja võib kanda pikki riideid. Ta laulab rahulikult rohtunud aiast, aga ta ei hakka seda rohima, sest tal on teenijad ehk õpilased.

Vaheoja: Aga minule hakkas see jälletulemine meenutama hukkunud alpinisti filmi.

Juur: Eesti kontekstis ei tule muidugi see inspektor, vaid tuleb inspektor Kukeke ja küsib, et miks teil on aed rohimata. Aga kui siin miski puudu oli, siis kassipildid. Oleksin tahtnud laikida.

9.  Sandra Nurmsalu - «Kui tuuled pöörduvad»

Vaheoja: Väga hästi oli näha see, et kui enne me rääkisime sellest, kuidas Heliloojate Liidus on üks väike kastike, kust võtta lugusid vajadusel, siis Lõhmusel ei ole vaja sinna minna - tal on see kastike endal kodus olemas. Pistab käe sisse, nopib õige loo välja.

Juur: Seda lugu kuulates tabas mind jõuetuse tunne, käed langesid rüppe... See Purga maffia on töötanud aastaid, et peletada eemale kõik heliloojad. Oleme peletanud Kotkase, Laisaare, Pauluse, Ivar Musta, Glen Pilvre, aga näed, Lõhmus tuleb ikka. Taevane arm, kui suurepärane Tenfold Rabbitsi laul oleks siin võinud kõlada. Aga kuulame Lõhmuse laulu ikka ja jälle.

Kalmet: Muidugi siin räägib ka Purga maffia üks tugevamaid muskleid...

Juur: Ärgem mingem isiklikult. Mina teid enne ei katkestanud.

Vaheoja: Lõhmus ei jäta midagi saatuse hooleks. Kas te seda lipukest nägite? Neuroturundus on selle asja nimi. Lugege seda sõnumit tähelepanelikumalt, mis seal on. See on kodeering.

10. Brigita Murutar - «Laule täis taevakaar»

Juur: Praegu nägime seda, mis Eesti ajaloos ikka on olnud, et Tartu päästab lõpuks. Oleme näinud terve õhtu tallinlasi tegemas igasugu vigureid, küll raiumas R'n'B-d, küll söömas torti... Ja tuleb Tartust inimene hea tujuga. Mul hakkas kohe süda kutsuma, et sõidaks Elroni rongiga Tartusse, läheks Toomemäele, võtaks õlle ja peseks Baeril pea puhtaks. Ja kui rääkisin enne žüriiliikmetest, siis produtsent käis vahepeal ütlemas, et kaks geid siiski on žüriis.

Vaheoja: Meie vaatasime selle laulu ajal žüriiliikmete nägusid ja Owe Petersell oli väga mõtlik. Sa tõmbasid küll triikraua välja, ära muretse. Ei pea muretsema. Ja nägime laval akordioni. On paslik meelde tuletada, mis on džentelmeni definistioon - džentelmen on see, kes oskab akordioni mängida, aga ei tee seda mitte kunagi.

Eesti Laulu teise poolfinaali kõiki etteasteid allpool:

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles