Kas uus tehnoloogia lahendab seitse aastat tagasi jäljetult kadunud Malaisia lennuki mõistatuse?

Inna-Katrin Hein
Copy
Kuvatõmmis reaalajas lende näitavast leheküljest flightradar24.com, millel on näha kadunuks jäänud Malaisia lennuki teekonda
Kuvatõmmis reaalajas lende näitavast leheküljest flightradar24.com, millel on näha kadunuks jäänud Malaisia lennuki teekonda Foto: AP Photo/flightradar24.com) / TT / kod 436/Scanpix

Suurbritannia lennundusinsener Richard Godfrey loodab, et uus nõrkade raadiosignaalide andmebaasi kasutatav tehnoloogia aitab lahendada Malaysia Airlinesi jäljetult kadunud lennuki mõistatust.

Lennuk tõusis 8. märtsil 2014 õhku Malaisiast Kuala Lumpurist ja pidi lendama Hiina Pekingisse. Lennujuhtimiskeskus kaotas Boeing 777-200ERi meeskonnaga kontakti, kui lennuk lendas Lõuna-Hiina mere kohal. Lennukit oli pärast seda umbes tunni näha radariekraanil, kuid siis kadus see jäädavalt. Kadunuks jäid 227 reisijat ja 12 meeskonnaliiget.

Thetimes.co.uk kirjutab, et lennundusinseneri Richard Godfrey teatel on ta välja töötanud tehnoloogia, mis aitab salvestada iga väljuva lennuki ja raadiosignaali kohtumist. See põhineb 2009. aastal loodud andmebaasil, mida nimetatakse nõrga signaali levimise raportööriks (Weak Signal Propagation Reporter, WSPR).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles