Vihale aetud ettevõtja küsib tasuta jäätist paluvate «mõjutajate» käest topelthinda

Elu24
Copy
Hesburgeri jäätis. Pilt on illustratiivne.
Hesburgeri jäätis. Pilt on illustratiivne. Foto: Marko Saarm

Jäätiseid müüv Joe Nicchi on kokku puutunud niivõrd paljude sotsiaalmeedia mõjutajatega, kes pildi või väikese reklaami eest nõuavad tasuta jäätist. Ettevõtjal viskas see üle ja küsib mõjutajatelt nüüd topelthinda.

CVT Soft Serve on populaarne jäätiseveok Los Angeleses, mis saab iganädalaselt sotsiaalmeedia mõjutajatelt pakkumisi, et nad teevad Nicchi jäätise või veokiga pilti, kui saavad mehelt tasuta jäätist. Nicchi on alati neile öelnud ei, kuid hiljuti leidis ta väga unikaalse viisi, kuidas mõjutajate pealt kasumit teenida: ta ütles neile avalikult, et nad teda enam ei tülitaks.

Nicchi muutus väga populaarseks, kui postitas sildi «mõjutajad maksavad topelt», kirjutades Instagrami «ma ei anna teile kunagi postituse eest tasuta jäätist». Postituse juurde lisas ta teemaviite #InfluencersAreGross. See levis üle terve maailma ning Nicchi äri õitseb suuremalt kui kunagi varem. Tema vastumeelsus mõjutajate tegevuse vastu muutis mehe populaarseks ja meelitas Lõuna-Californiast kohale metsikult suurel hulgal rahvast. Kõik tema uued kliendid jagavad mõjutajate vastu samasugust vastikust.

«Me oleme anti-mõjutajatest mõjutajad,» sõnas Joe Nicchi kolmapäeval The Guardianile. «See on veider ... aga ma arvan, et see on väga lõbus. Ma loodan, et see inspireerib väikeettevõtjaid vastu pidama ning inimesed pikalt saatma.»

Mõned brändid ja ärid toetuvad reklaami saamiseks suuresti Instagrami «staaridele», andes neile oma tooteid ja pakkudes teenuseid, alates tasuta lõunast ning tasuta ööst hotellis. Seda ikka selleks, et mõjutajad nendest oma kontodel head räägiksid. Fenomen on niivõrd laialt levinud, et mõned instagrammerid petavad ettevõtjaid. Üks Instagrami mõjutaja lavastas hiljuti «üllatus» kihlumise, kuigi oli päevakava juba kuu varem laiali saatnud. Mõjutajaks olemine on muutunud niivõrd populaarseks, et nad teesklevad, et nende sisu on sponsoreeritud, kuigi see tegelikult nii pole. 

Nicchi saab promomise tähtsusest aru. Ta on Los Angelseses töötav näitleja, kes hakkas 2014. aastal jäätiseid müüma, et oma sissetulekuid suurendada.

«See on rahateenimise äri. Ma ei saa oma jäätist tasuta ära anda,» sõnas ta, lisades, et maksis oma veoki eest rahaga, mille teenis reklaame tehes. 

CVT, mis on inglisekeelne akronüüm sõnades šokolaad, vanilla ja tvist, ja tema vanamoelise välimusega veok on väga atraktiivsed. See tõmbas kiiresti mõjutajate tähelepanu. Juba esimesel aastal sai ta käputäis e-kirju mõjutajatelt, kes pakkusid talle tasuta jäätise eest mitmeid tehinguid.

«Nad armastavad kasutada sõna «paljastus». See on äärmiselt tobe,» ütles ta.

Kuid palvete hulk eskaleerus väga kiiresti. Varsti ei saadetud talle enam e-kirju, vaid tuldi ise kohale. Nicchi sõnas: «Kõige valulikum on minu jaoks see, kui nad tulevad ise minu veoki juurde.»

See ei olnud tema jaoks kunagi loogiline. «Kas sa oled peast segi? See maksab neli dollarit. Aga nad ju ei küsiks, kui keegi neile ei «jah» ei ütleks.»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Mr. “You Can’t See Me” ...sees me?!? Ah the irony. Thanks for the post @johncena

A post shared by CVT Soft Serve (@cvtsoftserve) on

Mõnikord on pakkumised väga solvavad. Nicchi meenutas, kuidas ühe tuntud telesarja kuulsa naisnäitleja assistent tuli küsima, kas ettevõtja saaks tervele produktsioonitiimile jäätist annetada. Vastutasuks lubas näitleja veoki juures pilti teha.

Nicchi vastas: «Nii palju, kui ma seda ka teha ei tahaks, ei usu ma, et mu laste koolid aktsepteerivad õppemaksuna kuulsuste pilte.»

Assistent vastas hägusa ning ähvardava lausega, mis kõlas enam vähem nii: «Ma peaksin oma sõnadega ettevaatlik olema ... see on väga väike linn.»

Nicchil viskasid mõjutajad lõpuks üle ning pani oma veoki juurde üles anti-mõjutajate sildid. Kõik, kes küsivad tasuta jäätist, saavad vastupidise kohtlemise osaliseks. Nelja dollari asemel peavad nad maksma kaheksa. Keegi tegi sildist pilti, postitas selle Redditisse ning see muutus väga populaarseks.

Ta sõnas, et pärast seda on ta saanud mitmeid soove intervjuusid teha ja rahvusvahelist tähelepanu, mis talle meeldib. Klientide hulk suurenes üleöö kahekordselt ning ta on saanud Instagramis juurde tuhandeid jälgijaid.

Joe Nicchi sõnas, et ta on pärast oma väljaütlemist saanud paljudelt väikeettevõtjatelt kirju ja toetust, tänades teda mõjutajatele vastuhakkamise eest. «Ma loodan, et rohkem inimesi ei lase meeldimistel, kommentaaridel ja jälgijatel oma äri mõjutada. Ma tahan, et inimesed läheksid restorani sellepärast, et toit ja teenindus on head.»

Nicchi sõnas, et kuigi talle meeldib oma äri Instagramis promoda, siis ta ei taha sellele ääretult toetuda. «Kui Instagram peaks homme ära kaduma, siis jääb minu äri püsima.»

Ettevõtja lubas Guardianil oma jäätist proovida, kuid ühel tingimusel: reporter peab sellest eest maksma.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles