Galerii: Tallinn Fashion Weeki teine päev rabas moefanatte uhke värviassortiiga

Elu24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Eile õhtul kulmineerus kevadise moenädala Tallinna etenduste maraton ning juba täna suundub moerong Tartusse, kus leiab aset seekordse Tallinn Fashion Weeki viimane päev. 

Eilsel moeõhtul astusid aga värviküllaste kollektsioonidega lavale Donna Nordica, Perit Muuga, Cärol Ott, Woolish ning ühenduse Embassy of Fashion disainerid Riina Põldroos, Aldo Järvsoo ja Ketlin Bachmann.

Märtsikuine Tallinn Fashion Week tõi teisel moeõhtul lavale põneva assortii kodumaisetest disaineritest ning kostitas pikast talvest räsitud moemeeli energilise värvivalikuga. Õhtut alustas mugavatele kleitidele keskenduv rõivabränd Donna Nordica, kelle värskeim kollektsioon on inspireeritud Tallinna Rocca al Mare piirkonnast. Kaubamärgi kevadkollektsioon vastandub monokroomse talve tuhmidele toonidele ning pakub läbi jõuliste värvimängude ja mustriliste kangaste turgutavat moevaatemängu, mis annab märku, et kevad on tõepoolest saabunud. Kollektsioonis on koha sisse seadnud lille-, liblika- ja kiilimotiivid, samuti uuele hooajale omased pastelltoonid ning suveõhtuist inspireeritud maagilised värvitoonid.

Seejärel astus publiku ette Perit Muuga, kes rändas uues loomingus otse savanni südamesse, Aafrika mandri eksootilisse kuumusesse. Lavale jõudsid meeste- ja naisteriided, mida saatsid hõõguvpunased toonid, kartmatu roheline, päikeseloojangu oranž ja aafrikahõngulised mustrid, sekka ka tuhmi musta ja tasakaalustavat beeži. Kuningliku ja boheemlasliku stiili omavahelist harmooniat täiustasid eklektilised puidust ehted, peamisteks materjalideks olid aga puuvillatrikotaaž, hingav lina, pehme kunstnahk ning lendlev šifoon.

Järgnev etendus tõi aga lavale kodumaise moeskeene uuemad tegijad. Disainer Cärol Ott, kelle omanimeline bränd astus Tallinn Fashion Weeki lavale esmakordselt, suundus värskes loomingus Prangli saarele ning innustus möödunud sajandi alguspoolel tegutsenud kalurite elust. Moepubliku ette jõudis julge ja efektsete vormilahendustega kollektsioon, kus pilgupüüdjaiks olid nii efektsed värvitoonid kui ka unikaalne stilistika. Disainer keskendub pärimuskultuuriliste omapärade ja käsitöövõtete toomisele tänapäeva – näiteks oli osa eile näitamisele tulnud kangastest kootud just Prangli saarel, kasutades selleks saja-aastaseid kangastelgi.

Seejärel oli lava Woolishi päralt, kes tõi publiku ette meriinovillaste kudumite pehme paituse ning modernselt trenditeadliku stilistika. Kaubamärgi uus kollektsioon kannab nimetust "Number 3", mis võib brändi loojate sõnul tähistada kolme dimensiooni, aga ka kolme kui õnnenumbrit – ühe jaoks on kolm kohtuseadus, teisele on ta lihtsalt maagiline kolm. Woolishi jaoks on aga tegemist kolmanda kollektsiooniga, mille täiuslikkus on peidetud kolme kihti. Rõivabrändi disainikeel toetub ka uues kollektsioonis jätkusuutlikkusele ja kõrgele kvaliteedile ning lisab kudumimaailmale vürtsi efektselt värvikireva paletiga.

Teist moeõhtut jäid lõpetama ühenduse Embassy of Fashion disainerid ning sarnaselt eelnevatele moeloojatele sukeldusid ka nemad koloriitsesse värvigammasse. Riina Põldroosi rõõmsameelne ja suurejooneline kollektsioon on kerge ja muretu ning mõeldud hedonistile, kes jumaldab julgeid moemänge. Kollektsiooni suurte siluettidega taftist kleite täiendasid laiatriibulised balloonseelikud ja mõnusalt kukkuv pehme krepp, õrnalt sportlikku tunnetust pakkusid aga liibuvad ja teravate õlgadega trikotaažist bodid ja kleidid.

Aldo Järvsoo loomingus põimuvad aga veealuste maastike müstilised värvimängud, kalasoomuste võimas sädelus ning veetaimede nõtke liikumine. Tema uues kollektsioonis kohtab hõljuvaid plisseekleite ja veehaldjate varrukate voogavust, siidjat veevärelust ning kalade värvikombinatsioonidest inspireeritud efektseid toone.

Koos Aldo kollektsiooniga jõudsid esitlusele ka Tanel Veenre erikollektsiooni lopsakad kõrvaehted, mis täiendasid atlantilist moeloomingut troopiliste värviplahvatustega. Ketlin Bachmannesitles aga erilises plisseetehnikas valminud kollektsiooni, mis jõudis lavale nii pehmes pastellis kui ka julges koloriidis ja mustas toonis.

Bachmanni uues loomingus silmab töömahukaid detaile, mis on valatud voolavateks vormideks – seeläbi sündisid haprad ja detailiküllased kleidid, mis on disaineri sõnul justkui kihilisest siidist loodud lillesülemid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles