Torge südamesse: ülipopulaarne kampaania «Kõigi Eesti» pidi klaarima autorisegadust

Sotsiaalmeedias leviv teemaviide «Kõigi Eesti», piltidel Lauri Liiv, Marilyn Jurman ja Ewert Sundja.

FOTO: Instagram/Facebook

Sotsiaalmeedias levib pühapäevast kulutulena teemaviide «Kõigi Eesti», millega tõmmatakse tähelepanu praegusele pingelisele poliitilisele olukorrale. Nüüd aga tuli sotsiaalmeediast tagasilöök, et süda on varastatud. Kuidas vastavad kampaania algatajad? 

Küsimuse paiskas õhku Infox Live, kui osutas täna oma Facebooki lehel, et «Kõigi Eesti» tühja südame autor on tegelikult Austraalia graafik ja illustraator Spencer Harrisson.

«Teose kasutamisel tuleks viidata autorile ja litsentsitingimustele,» teatavab Infox Live, et Noun Project keskkonnas Creative Commons 3.0 avaldatud teose kasutamisel tuleb viidata nii autorile kui litsntsitingimustele.

Kuna süüdistus tekitas paljudes inimestes pahameelt, selgitas «Kõigi Eesti» südame saamisloo tagamaid. ««Kõigi Eesti» logo autor on tõepoolest Spencer Harrisson, kunstnik ja illustraator Austraaliast. Logole on ostetud litsents ja «Kõigi Eestil» on seda õigus kasutada, kuidas soovitakse.» 

Nad lisasid, et kuigi litsentsi tingimuste järgi pole neil kohustust Harrissoni autorlust ära märkida, lisasid nad siiski selle Facebooki profiilipildile, sest selle puudumine tekitas asjatuid kahtlusi. 

Liikumine kirjutab, et kasutades teemaviidet «Kõigi Eesti» annad teada, et seisad hooliva, üksteist austava, väärika, eduka, kaasava ja võimalusterohke Eesti eest. «Meie kõigi Eesti on demokraatlik, enesekindel, kaitstud, arvestav, hooliv, tulevikkuvaatav, Euroopa-meelne. Need väärtused on erakondadeülesed ja ühendavad meid kõiki,» seisab «Kõigi Eesti» Facebooki lehel.

Praeguseks on «Kõigi Eesti» algatusega liitunud üle 24 000 inimese.

Tagasi üles