Vaata, millese filmi itaallased Oscarile saadavad

Kultuuritoimetus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Itaalia psühholoogiline draama «Dogman»
Itaalia psühholoogiline draama «Dogman» Foto: Kaader filmist

26. oktoobril jõuab Eesti ekraanidele järjekordne «oma riigi parim film» kui Itaalia psühholoogilises draamas «Dogman» hakkavad heatahtlik koerajuuksur ja pöörane rusikakangelane peremehe ja koera rollides mängima kassi-hiire mängu.

 «Dogman» on koerte ilusalong, milles tegutseb tagasihoidlik Marcello, kes hoolitseb iga tõugu neljajalgsete eest nagu oleks need ta oma lapsed. Väikest kasvu mehike on ka armastav isa oma tütrele Alidale ning hea naaber kõigile oma trööstitu kodukvartali elanikele. Marcello tagasihoidlikule populaarsusele aitab kaasa ka mehe kõrvaläri kokaiinidiilerina. Ootamatult eskaleeruv konflikt kliendi ja «sõbra» Simoncinoga, kes endise poksijana hoiab kogu naabruskonda oma hirmuvalitsuse all, sunnib Marcellot kaitsma oma väärikust ja vägivallale vägivallaga vastu astuma.

 Viimase kahekümne aasta jooksul üheks Itaalia esirežissööriks tõusnud Matteo Garrone püüdis kevadel esilinastunud «Dogmaniga» juba neljandat korda Cannes'i filmifestivali Kuldset Palmioksa. See jäi tal küll saamata, kuid filmi peategelast kehastanud Marcello Ponte võitis festivali parima meesnäitleja auhinna. Garrone jaoks saigi «Dogmani» lugu õige varjundi Ponte leidmisega peaossa. «Ta tõi rolli loomulikku koomikat ja vana kooli inimlikkust, mis hakkab Itaalias kaduma,» tunnistas varemgi korduvalt amatöörnäitlejaid juhendanud Garrone. «Pealegi meeldib Marcellole töötada koerte ja lastega,» oli Garrone tänulik, sest ta isegi naudib üllatusi, mida pakub laste ja loomadega töötamine.

Filmiloo aluseks on 1980. aastatel Itaalias kurikuulsaks saanud juhtum, milles hea inimene muutus kättemaksuihas koletiseks, kuigi režissööri sõnul huvitasid teda verisest vägivallast enam inimsuhted. Need on olnud teemaks kõigis tema varasemates filmides, mis enamasti kajastavad Itaalia neorealismi stiilis väikeste inimeste tegutsemist halastamatus suures maailmas. 2008. aastal karmi maffiafilmiga «Gomorra» tuntuks saanud Garrone eelviimane film oli ingliskeelne muinasjutt «Lugude lugu». Tema järgmiseks tööks on eeldatavasti sama värvikas adaptsioon «Pinocchiost».

«Dogman» kuulub nende 49 Euroopa parima filmi hulka, mille seast Euroopa Filmiakadeemia valib oma auhinnakandidaadid. Itaalia valis filmi oma riigi esindajaks parima võõrkeelse filmi Oscarile. Film linastub kinos Artis ja kinos Sõprus alates 26. oktoobrist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles