Brandon Marsh: minu jaoks teeb Eesti huvitavaks 21. sajandi tehnoloogia ja pikk ajalugu

Elu24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Brandon Marsh
Brandon Marsh Foto: MängudeÖÖ

Brandon Marsh töötab Eesti suurimas mängufirmas Creative Mobile’is ja asub peatselt õpetama mänguarendust Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainoris. Lisaks sellele astub ta üles ka ettekandega 8. aprillil toimuval MängudeÖÖl Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainori loengusaalis. Martin Level1-st uuris Brandonilt, mis tõi mehe oma kodumaalt Kanadast Eestisse ja kuidas erineb siinne mängumaastik Põhja-Ameerika omast.

Brandon, räägi veidi endast. Kes sa oled ja kust sa tuled?

Kes ma olen? Ma alles üritan seda ise ka teada saada (naerab)!

Ma tulen Kanadast. Kasvasin üles Edela-Ontarios asuvas külas, mis asub umbkaudu Torontost lõunas ja Detroidist põhjas.

Kuidas juhtus nii, et sa alustasid Kanadast ja jõudsid tööle Eesti mängufirmasse?

Puhas juhus! Ma juhtusin olema õiges kohas õigel ajal kui Creative Mobile otsis Tallinnasse töötajat just selliste oskustega nagu minul.

Minu lugu on väga tüüpiline välismaalase lugu: töötan IT-s ja elan koos eestlasest tütarlapsega.

Nitro Nation, üks Creative Mobile’i poolt loodud mänguseeriatest
Nitro Nation, üks Creative Mobile’i poolt loodud mänguseeriatest Foto: MängudeÖÖ

Millise mulje on Eesti sulle jätnud? Kas kohalikud on tõepoolest stereotüüpiliselt vaiksed ja häbelikud?

Mulle väga meeldib siin! Siinsed inimesed ei saa tihtipeale aru, miks ma tahan just siin elada, sest nemad pigem koliks hoopis Kanadasse. Minu jaoks on huvitav Eestis elada - 21. sajandi tehnoloogia koos eestlaste pika ja huvitava ajaloolise taustaga. Samuti teeb ID-kaart ja selle kasutusvõimalused elu väga mugavaks ning puhas õhk ja ilus loodus on midagi, mille eest olen igapäevaselt väga tänulik.

Mis puudutab siinseid inimesi, siis on nad nagu siilid - alguses üsna vaiksed ja tagasihoidlikud, kuid kui piisavalt pingutada, siis võivad nad olla väga avatatud ja sõbralikud. Minust on saanud suur võileivatordi fänn ning mulle meeldib käia metsas marju ja seeni korjamas!

Milline oli su kokkupuude mängutööstusega enne Eestisse tulekut?

Eestisse tulek oli mu elus uus samm. Minu eelnevad kogemused selles vallas piirdusid erinevate mängude arendamise kursustega ja lauamängude poes töötamisega. Samuti aitasin ellu viia mängudeklubi "ARRG" Ryersoni ülikoolis Torontos.

Nüüd töötad sa Eesti suurima mänguarendaja ja -leviatja Creative Mobile’i heaks. Mida sa seal täpsemalt teed?

See oleneb päevast! Ma töötan turundusosakonnas ja minu põhitegevus on seotud nii uute mängude kui ka mängu-uuenduste ettevalmistusega - nende promomine ja reklaam, erinevate tekstide kirjutamine, mängijatega suhtlemine, meie veebilehekülje ja sotsiaalmeedia kontode haldmine ja muu selline.

Peale turunduse on Creative Mobile on mulle pakkunud hulgaliselt võimalusi kaasa lüüa ka teiste meeskondade ning teha koostööd mitmete ägedate inimestega nii mänguarenduse kui ka müügi valdkonnas.

Kas Eesti mängumaastik on Kanada omast väga erinev?

Ma arvan, et kõige suurem erinevus on see, et Montrealis, Torontos ja Vancouveris on kohal suured “AAA” mängustuudiod (suurte eelarvetega kõrgekaliibrilisi mänge tootvad stuudiod. toim.). Lähima USA naabrina on Kanada tihtipeale ka nö testimismaa uutele mängudele.

Eesti on ilmselgelt palju väiksem, kuid praegusel ajal ei ole asukoht nii oluline, vaid pigem see, kellega sa töötad ja millistele regulatsioonidele su firma alluma peab.

Kanada stuudio BioWare lõi selle aasta ühe suurima mängu, kosmoseodüsseia Mass Effect: Andromeda
Kanada stuudio BioWare lõi selle aasta ühe suurima mängu, kosmoseodüsseia Mass Effect: Andromeda Foto: MängudeÖÖ

Üsna pea asud sa ka uuele tööle õppejõuna Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainoris. Mida sa õpetad ja kuidas sa sellele tööpostile sattusid?

Kõik algas paari õlle juures igakuisel IGDA (International Game Developers Association ehk Rahvusvaheline Mänguarendajate Assotsatsioon. toim.) kogunemisel arvutimängude disaini eriala juhi Kristi Ramotiga. Ta küsis, kas ma oleksin huvitatud kursuse juhendamisest. Tuleval perioodil õpetan ma kursust Agile arendusteooriast, mis keskendub mitmekülgsete isemajandavate meeskondade projektide haldamise ja tarkvara arendamise tehnikatele. Agile’i õppimise ajal loovad õpilased ka oma mängu Androidi süsteemile ja avaldavad selle Google Play keskkonnas.

Milliseid mänge sulle endale vabal ajal mängida meeldib? On äkki mingi mäng, mida sa sel aastal pikisilmi ootad?

See on nagu needus kui töötada mängude arendamisega seotud valdkonnas - liiga palju mänge ja liiga vähe aega!

Ma naudin traditsioonilisi mänge nagu Go ja UNO ning mulle meeldib sõpradega kokku saada lauamängude mängimiseks. Mis puudutab videomänge, siis ma naudin head lugu, seega meeldivad mulle pigem strateegia- ja rollimängud. Ma olen palju mänginud Shadowrun Returnsi ning see meeldis mulle nii väga, et otsustasin õppida selgeks, kuidas selles enda maailma luua, et omaenda seiklust ellu viia.

Hetkel ootab mu Steami kontol oma korda juba üsna mitu mängu. Näiteks tahaksin ma väga Berserki and The Band of the Hawki proovida.

8. aprillil esined sa MängudeÖÖ loengusaalis ka ettekandega. Oskad sa juba öelda, mis teemaks tuleb?

Kuna ma astun lavale veidi pärast keskööd, siis töötan ma hetkel millegi erilise kallal. Vaatame mõningaid videomänge ja uurime sügavamalt reaalsust kui sellist.

Brandoniga saab kohtuda 8. aprillil MängudeÖÖl Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainori loengusaalis kell 00:20, kui algab tema ettekanne pealkirjaga «Vidya Games».

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles