Alguses oli mõte

, kinohuviline
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
"Algus"
"Algus" Foto: promo

„Algus”
Osades Leonardo DiCaprio, Ken Watanabe, Joseph Gordon-Levitt, Ellen Page.
Lavastanud Christopher Nolan.
2 tundi ja 28 minutit.
Hinnang: väga hea.
Vaata kinode kavasid siit.

Ilmad on järjest tuulisemaks ja vihmasemaks läinud, temperatuur vajub aina madalamale ja madalamale ning pimedus laskub maa peale iga päev järjest varem. Suvi on peaaegu läbi saanud ning koos sellega kõige vilkam aeg kinotööstuses.

Möödunud suvehooaeg läheb ilmselt ajalukku ühe nõrgemana viimase paarikümne aasta jooksul. Lugematud järjed, uusversioonid ja adaptsioonid ei suutnud enamasti nendele pandud lootusi täita ning kukkusid kolinal läbi, sundides filmistuudioid eilsetele megastaaridele makstavaid palganumbreid kiirkorras ümber vaatama ning tulevikus kvantiteedi asemel rohkem kvaliteedile rõhuma hakkama.

Ainult mõni film ületas ootused. Sel nädalal linastuv „Algus” kuulub vaieldamatult nende hulka, tõestades ilmekal, et natuke originaalsust võib viia päris kaugele.

Lähitulevik. Tehnoloogia on arenenud nii kaugele, et unenägude kaudu saab inimeste alateadvusega manipuleerida. See on loonud uue tööstusspionaaži alaliigi, milleks on ideede vargus. Dom Cobb (Leonardo DiCaprio) on oma ala professionaal, kes on just sellele spetsialiseerunud. See on temast teinud väga nõutud mehe. Nii seaduse ees kui väljaspool seda.

Pärast ühte untsu läinud tööd antakse talle võimalus lunastada kõik oma eelnevad patud. Tavalise ideevarguse asemel peab ta tegema hoopis midagi vastupidist: istutama ohvri pähe ühe mõtte. Meeleheitel Dom haarab pakkumisest kinni ja sukeldub koos meeskonnaga inimmõistuse kõige sügavamatesse soppidesse.

Linateose kontseptsioon, milleks on unenägudega manipuleerimine, pole sugugi uus. Sellega on tegelnud nii teadlased, kirjanikud kui filmimehed. Mis muudab „Alguse” eelnevate samalaadsete teostega võrreldes eriti heaks, on koherentsus. Alateadvust, unenäomaailmu ning inimpsühholoogiat käsitlevad teooriad on oskuslikult tervikuks põimitud. Liigsest lihtsustamisest on üritatud hoiduda ja see sunnib ekraanil toimuvat tähelepanelikult jälgima, muutes filmielamuse meeldivalt intensiivseks kogemuseks.

Suvi tervikuna võis kinosõbrale küll pettumuse valmistada, kuid vähemalt tõmbab „Algus” selle otsad suurejooneliselt kokku, andes alust arvata, et head filmid pole maailmast otsa saanud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles