Kuidas seltskonnas alkoholile «ei» öelda?

Linda Pärn
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Sünnipäevadel, kontoripidudel ja muudel kohtumistel on ikka tavaks alkoholi pakkuda. Kui soovid alkoholist keelduda, on kaaslastel seda sageli raske mõista.

Scanpix
Scanpix Foto: SCANPIX

«Mis sul viga on!?», «Kas sa oled haige?», «Ei austa meid!?», «Rase oled või?». «Ei» öelda on seda  lihtsam, mida sagedamini sa seda teed, kuid kuidas ja mida siiski sellistele küsimustele vastata?

  • Keeldu joomisest otsustavalt, kindlal ja selgel häälel. Vaata alkoholi pakkujale silma – see lisab sõnumile kaalu.
  • Vaheta vestlusteemat, et mitte sattuda vaidlusse. Näiteks võid teha ettepaneku juua mõnd alkoholivaba jooki või midagi süüa.
  • Kui pakkumine muutub pealetükkivaks, anna sellest selgelt märku. Näiteks nii: «Tänan pakkumast, aga ma tõesti ei taha juua. Olge kenad ja palun ärge käige peale.»
  • Kui otsesõnu keeldumiseks napib meelekindlust, võib kasutada muid lahendusi. Ütle, et oled roolis, arst ei luba ravi tõttu juua või midagi sellist.

Kuidas alkoholi pakkumise olukordi vältida?

  • Alati võib pakutud joogi «ära kaotada». Võta jook tänulikult vastu, kuid lahkudes jäta see puutumatult lauale.
  • Joo mittealkohoolseid jooke, mis näevad välja, nagu sisaldaksid need alkoholi. Sobilikud on tomatimahl, limonaad, jäätee, vesi jääkuubikutega, toonik apelsinimahla või sidruniviiluga jne.
  • Ära veeda vaba aega koos inimestega, kes heidavad sulle ette, et jood vähem kui nemad.
  • Vajadusel palu, et su sõbrad ja perekond sind alkoholi tarvitamise vähendamisega toetaksid ning konsulteeri oma perearstiga.

Loe lisa alkoinfo.ee

Tervise Arengu Instituudi käimasolevat alkoholi liigtarbimise vastast kampaaniat rahastab Euroopa Liit Euroopa Sotsiaalfondi programmi «Tervislikke valikuid toetavad meetmed 2013-2014» raames.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles