Taevas võib näha vigurdajaid

, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Karksi lennupäev on saanud ettevõtmiseks, mille kaudu tuntakse paikkonda ka kaugemal.
Karksi lennupäev on saanud ettevõtmiseks, mille kaudu tuntakse paikkonda ka kaugemal. Foto: PEETER KÜMMEL/SAKALA

Laupäeval on Pollis lennupäev, mis algab vanasõidukite paraadiga Karksi valla keskusest. Neljandat aastat aset leidev sündmus pakub nii tavaks saanud meelelahutust kui uudseid elamusi.


Karksi vallavolikogu esimees, ettevõtmise eestvedaja Hendrik Agur on oma lennuväljal Eesti ja välismaa piloote võõrustanud juba mitmel aastal. Tänavu ootab ta lennupäevale  paari­kümmet hobikaaslast. Kaugeimad neist tulevad Lätist.

«Lendamine sõltub väga palju ilmast ja sageli on sellega tegelevad inimesed hõivatud ühiskondlike või riiklike kohustustega,» rääkis Agur ning tõi näiteks õhujõudude ja piirivalve esindajad. Nii selgub alles laupäeval, kes ja millise lennumasinaga osaleb.

Nagu ka varasematel aastatel, tutvustab päeva juht kohalviibijaile järgemööda saabujaid ja nende sõidukite tehnilist eripära. Hiljem saavad huvilised õhumasinatega lähemat tutvust teha ja isegi kapoti alla kiigata.

Hendrik Aguri sõnul on lennupäeva kõige menukam osa lõbusõidud. «Selle arvelt rahvas kokku ei hoia,» lausus ta. Varasematel aastatel on sõitjaid jätkunud nii AN-2-le kui mõnevõrra kulukamale helikopterile Robinson-22, mis võtab korraga peale vaid ühe sõitja.

Majanduslangus pole jätnud puudutamata ka lennupäeva ning tunamullusega võrreldes oli mullu publikuhuvi mõnevõrra leigem. Korraldajate hinnangul käis Polli lennuväljalt päeva jooksul läbi umbes 700 inimest.

Ehkki asjaolu, et tänavu Eestis peetud lennundusüritused on just majandusliku kitsikuse tõttu kesiseks kujunenud, ei soovi Hendrik Agur ettevõtmist popimaks muuta näiteks õlletelkide abil. «Soovime, et üritus oleks alkoholivaba, kuigi selle üle on pisut ka nurisetud,» rääkis korraldaja.

Küll aga soovib ta sedapuhku tulla rohkem vastu pilootidele. «Varasematel aastatel on nende heaolu publiku huvide kõrval tagaplaanile jäänud,» nentis Agur. Tänavu pakuvad korraldajad lenduritele nii huvitavat võistlusrada kui väärt peaauhinda: kümblustünni. Oma osa on seltsielul.

Publik saab end proovile panna jooksukrossil, mille edukamad pääsevad tasuta lõbusõidule. «Kindlasti on populaar­ne ka Ladaga vigursõit,» oletas Hendrik Agur mulluste kogemuste põhjal.

Suurte lennumasinate kõrval võib näha mudellennukite demonstratsiooni, mootorvarjurite, deltaplaanijuhtide ja langevarjurite esinemist ning lennurallit ja täpsuspommitamist.

Täiesti uue ettevõtmisena on lennupäeva kavas Karksi volikogu istung. Aguri sõnul aitab selline avalik koosolek tuua valla juhtimist rahvale lähemale ja luua tugevamat kodanikuühiskonda. Ühtlasi jätkab lennupäeva istung tänavu alguse saanud tava, et volikogu liikmed ei kogune mitte vallamajas, vaid kusagil mujal. Varem on istungit peetud näiteks lasteaias ja koolis.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles