Kilekotivastane kampaania sai avapaugu

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kadrinas varastati naiselt kilekott, milles alkohoolsed joogid ja õhuvärskendaja. Foto on illustratiivne.
Kadrinas varastati naiselt kilekott, milles alkohoolsed joogid ja õhuvärskendaja. Foto on illustratiivne. Foto: Margus Ansu / Postimees

Esmaspäeval algaval üle-eestilisel kilekotivahetuskampaanial Minu Roheline Samm vahetatakse kilekotid 6200 tekstiilkoti vastu.

Igale osalejale antakse kaks tekstiilkotti, millest üks tuleb edasi anda, seeläbi kaasatakse kampaaniasse 3100 interaktiivset tekstiilkottide ja mõtteviisi levitajat.

Igal osalejal tuleb allkirjastada lubadusblankett, millel on sõnum «Luban, et annan teise tekstiilkoti edasi inimesele, kellest hoolin ja kes hoolib loodusest.»
Lubadusblankett kleebitakse osaleja ühele tekstiilkotile.

Kampaania peakorraldaja Anu Vungi sõnul on sellise meetodi eesmärk osalejaid panna hetkeks peatuma ning mõtlema probleemide üle, mida kilekotid põhjustavad.
«Me ei soovi, et jagatav tekstiilkott oleks tasuta kingitus, mille mööduja lihtsalt kaasa haarab. Interaktiivsus paneb loodetavasti kõiki osalejaid kaasa mõtlema ja oma tarbimisharjumusi üle vaatama.»

Minu Roheline Samm Kampaania raames jagatakse Tallinnas, Tartus ja Pärnus laiali 6 200 tasuta tekstiilkotti, paralleelselt saavad kõik soovijad tuua kodust ära oma vanad kilekotid, mis suunatakse ümbertöötlemisse.

Kampaania ja kilekottide kokku kogumine toimub viies erinevas Rimi kaubanduskeskuses ja Solarises.

Kampaania üks peamisi eesmärke on suunata tähelepanu kilekotiga seonduvatele probleemidele ning kutsuda üles inimesi kasutama loodussõbralikke kandekotte.
Kuigi kaubanduskeskustes on juba kilekoti kõrvale tekkinud märgatavalt alternatiive, on siiski loodussõbralike kottide kasutamine veel pigem algusjärgus.

Kuna keskmine eestlane kasutab aastas 300 kilekotti loodavad korraldajad 6200 kampaania käigus koguda kokku umbes kaks miljonit kilekotti.

Kampaania korraldajateks on GreenStep OÜ ja Killerkoti kampaania meeskonnad.

Kampaania peasponsorid on AS EMT ja Rimi Eesti Food AS. Kampaaniat toetavad Tootjavastutusorganisatsioon OÜ, AS Põltsamaa Felix, Eesti Maaülikool ja Erakond Eestimaa Rohelised. Meediapartnerid on AS Trio LSL ja AS Postimees.

Kampaania toimub järgnevates keskustes:
Ülemiste Rimi 19.04 kell 16.00,
Haabersti Rimi 20.04 kell 16.00,
Norde Centrumi Rimi 21.04 kell 16.00,
Solaris 22.04 kell 16.00,
Solaris 23.04 kell 16.00,
Tartu Rimi Hüpermarket Lõunakeskuses 24.04 kell 12.00,
Pärnu Rimi Hüpermarket Kaubamajakas 25.04 kell 12.00.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles