Drifti võitjad selgusid uks-ukses paarissõitudega

Elu24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taavi Toomara vs Felix Chitipakhovian
Taavi Toomara vs Felix Chitipakhovian Foto: Tom Riismaa

Eile lõppenud drifti meistrivõistluste esimene etapp pakkus palju pinget nii sõitjaile kui pealtvaatajaile. Street-klassi autod näitasid esmakordselt oma paarissõidu oskusi ning pro-klassi võitjaid selgitati uks-ukses sõitudega.

Reede õhtul, kui sõitjad tegid esimesi prooviringe Tabasalu kardirajal, meenutas see pigem libedal uisutamist, sest rada oli vihmast märg. Võistluspäeva hommikuks oli rada kuivanud ja sõitjad pidid ümber sättima eelmisel õhtul käppa saadud sõiduvõtted. Tabasalu kardirada on kitsas ja tehniline, kus suuri kiiruseid ei saavutata ning iga sõiduviga võis üsna kalliks maksma minna, sest kurvide välisküljed olid ääristatud betoonplokkidega. Nende ees lebasid vanad rehvid.

Kokkupuuteid betooniga oli nii treeningpäeva õhtul kui võistluspäeva hommikul piisavalt, et sõitjad pidid olema rajal väga hoolsad. Kui muidu piisas pärast kokkupõrget betooniga mõningasest keretöödest ja väiksematest parandustest, siis võistluspäeva hommikul tegi street-klassi uustulnud Rauno Viisimaa sellise sõiduvea, mis paiskas ta auto betoonääres lebavast autorehvist üle katuse. Nii lõppeski Viisimaa debüüt street-klassis purunenud autoga. Ka pro- klassi sõitjad ei pääsenud betoonist. Näiteks reede õhtul sõitis Jarmo Luht oma ilusa Nissani tagaossa suure augu, mis tänu kiiretele öistele parandustöödele oli järgmise päeva hommikuks ideaalselt korda tehtud.

Street-klassis astus võistlustulle 22 sõitjat, neist paljude jaoks oli tegemist debüütvõistlusega. Uute sõitjate kogenematust näitas selgelt kvalifikatsioon – vaid 12 sõitjat teenisid punkte ning ülejäänud 10 võisid oma auto kokku pakkida ja jätkata võistlust pealtvaatajana. Punktisaajatest kõige vähem punkte korjas Kristo Künnapas, kes sai vaid 10 punkt ning ka tema ei pääsenud edasi eliminaatorsõitudesse, sest need toimuvad tänavu esmakordselt street-klassis tandemsõitudena, kuhu pääsemiseks on seatud minimaalne 30 punkti nõue. Seega eliminaatorisse sai vaid 11 võistlejat.

Kvalifikatsioonis tegi parima tulemuse eelmise aasta parim sõitja Martin Vaga, kellele järgnesid tema tiimikaaslane Randar Kajo, uus võistleja Mihkel Norman Tults ja mullune särav sõitja Ott Kokk. Just need neli võistlejat jagasid omavahel nelja paremat kohta. Pärast heitlusi teiste konkurentidega asusid omavahel 3. ja 4. kohta jagama Martin Vaga ja Mihkel Norman Tults. Esimeses sõidus oli Vaga eessõitja, Tults püsis tal hästi kannul ning kopeeris Vaga sõitu hästi, ent järgmises sõidus tuli Vagal kopeerida Tultsi sõitu ning ta tegi seda pea perfektselt – Tultsil tuli tunnistada Vaga paremust ning Vaga astus poodiumi kolmandale kohale. Finaalsõidus läksid vastamisi Ott Kokk ja Randar Kajo.

Mõlemad mehed on driftivõistlustel tuntud juba eelmisest aastast ning kuuluvad kindlate favoriitide sekka. Heitlus esikohale oli väga tasavägine, kohtunikud tunnistasid siiski Kajo paremaks ning nii saigi Randar Kajo esimest korda astuda poodiumi kõige kõrgemale kohale. Märkimisväärne seejuures on, et kõik neli paremat – Kajo, Kokk, Vaga ja Tults – on omavahel tiimikaaslased ning võivad kõik esimese etapiga rahul olla.

Drifti raskekaaluväes ehk pro-klassis asus võistlema 11 sõitjat, neist 2 tulid siia Venemaalt. Nagu street-klassi võistlejad, uisutasid ka nemad reede õhtul märjal rajal ning lootsid järgmiselt päevalt kuiva rada, et publikule pakkuda rehvisuitsuseid sõite. Ei pääsenud ka nemad betoonist, rehvidest ega tehnilistest riketest. Napilt jõudis oma auto valmis publiku lemmik Henri Puhmas, kes sai teha autoga rajal vaid paar tiiru ning tehnilistel põhjustel oli ta sunnitud laenama autot. Enne kvalifikatsiooni teatas ka Venemaa sõitja Vjatsheslav Kalashnikov, et ta autol on probleeme roolisüsteemiga ning katkestab võistluse. Pro-klassi kvalifikatsiooni parimad olid Taavi Toomara, Kristjan Klemets ja Urmo Täheste. Kiireimaid kurvi sisenemise kiirusi arendasid aga Jarmo Luht ja Felix Chitipakhovian.

Eliminaatorsõidud algasid eelmise aasta meistri Eduard Vahemetsa ja Märt Kuvvase duelliga. Enne hinnatavat sõitu said võistlejad teha ühe proovisõidu, mis aga lõppes väga ootamatult – et viimases kurvis vältida otsasõitu konkurendile, lasi Vahemets auto otseks ning põrutas üle betooni ääres olnud rehvide nii, et auto lendas külili ning õnneks ei vajunud katusele. Sõitja pääses kiirelt välja ning auto lükati ratastele tagasi. Pärast kiiret ülevaatust võis sõit jätkuda. Kuvvasel sõidud ebaõnnestusid ning Vahemets sai võidu. Vahemetsa järgmiseks vastaseks oli tiimikaaslane Taavi Toomara, kes kustutas Vahemetsa lootused jõuda poodiumile. Seejäral asus Toomara vastu sõitma Felix Chitipakhovian.

Duellis eksisid pisut mõlemad sõitjad ning kohtunikud saatsid nad kordussõidule. Kordussõit oli väga tasavägine ja uks-ukses kinni, millest pääses edasi heitlusse esikoha pärast Toomara. Duellist Kristjan Klemetsi ja Urmo Täheste vahel väljus võitjana Täheste, kes asus nüüd Toomara vastaseks. 3. ja 4. koha võitlusse asusid Chitipakhovian ja Klemets. Kuna rada oli Chitipakhoviani võimsale autole liiga aeglane, siis oli ta sunnitud Klemetsi taga auto sirgeks laskma, mis on viga. Järgmises sõidus taga sõites suutis Klemets siiski venelasel väga lähedal püsida ning see tõigi talle võidu. Sõit esikohale Toomara ja Täheste vahel lõppeb ootamatult ruttu. Esimeses sõidus sõitis Toomara ees ja Täheste tema taga kopeerides, ent Täheste sõit lõpeb rehvides ning tehnilistel põhjustel teist sõitu enam ei tehtud. Toomara astus taas kõige säravamale kohale.

Street-klassi esikolmik:

    Randar Kajo

    Ott Kokk

    Martin Vaga

Pro-klassi esikolmik:

    Taavi Toomara

    Urmo Täheste

    Kristjan Klemets

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles